رهبر محبوس کاتالونیا: اسپانیا برای سر بریدن جنبش جدایی طلبی کوشش می نماید

به گزارش پرسینا بلاگ، سرشناس ترین رهبر جدایی طلب کاتالونیا که تحت بازداشت به سر می برد، دولت اسپانیا را متهم به کوشش برای سر بریدن جنبش جدایی طلبی به وسیله محاکمه رهبران نموده است.

رهبر محبوس کاتالونیا: اسپانیا برای سر بریدن جنبش جدایی طلبی کوشش می نماید

اوریول جونکراس، معاون پیشین دولت محلی کاتالونیا که در ارتباط با وعده به جدایی در سال 2017 تحت بازداشت است، در آستانه راهپیمایی سالانه استقلال طلبان که امروز (چهارشنبه) برگزار می گردد، به سوالات خبرنگاران رویترز پاسخ داده است. انتظار می رود این راهپیمایی، بازتاب دهنده قوا و اتحاد جنبش جدایی طلبان باشد.

این رهبر حزب چپ جمهوری خواه کاتالونیا می گوید: من درخصوص بی گناهی خود مصمم هستم و ما هیچ جرمی مرتکب نشده ایم؛ آنچه دولت (اسپانیا) می خواهد با این بازداشت (پیش رو) وانمود کند، سر بریدن جنبش صلح آمیز است، چون (دولت) نمی تواند دو میلیون شهروند را بازداشت کند، ما را به زنجیر کشیده است.

جونکراس در میان 12 رهبر کاتالونیایی قرار گرفته است که 9 تن از آن ها با اتهام شورش، اغتشاش و حیف و میل اموال عمومی برای رفراندوم استقلال و اعلامیه سرهم بندی شده استقلال در بازداشتند و دادستان ها به دنبال محکوم کردن آن ها به هفت تا 25 سال حبس هستند.

نهادهای دولت اسپانیا اظهار داشته اند محاکمه این رهبران عادلانه بوده و طبق قانون انجام گرفته است؛ دادگاه عالی اسپانیا به احتمال زیاد طی ماه اکتبر، درخصوص این افراد رای صادر خواهد نمود.

ده ها هزار تن از جدایی طلبان کاتالونیا، امروز در بارسلونا به تظاهرات خواهند پرداخت؛ اقدامی که از سال 2012 به صورت سالانه تحت عنوان روز ملی کاتالونیا صورت می گیرد.

به نظر می رسد جنبش استقلال کاتالونیا به لحظه مشخص کننده خود رسیده باشد؛ رهبران این جنبش به احتمال زیاد به مشخص سمت و سوی این جنبش -پس از بروز چند دستگی های داخلی- خواهند پرداخت. این جنبش، بزرگترین بحران چند دهه اخیر در اسپانیا به شمار می رود.

جونکراس گفته است درخصوص به رای گذاشتن جدایی کاتالونیا توسط رهبران که دو سال پیش علی رغم ممنوعیت قضایی انجام گرفت، هیچ گونه پشیمانی ندارد و یک الزام دموکراتیک را به انجام رسانده است.

پلیس که طی رای گیری به کنترل جمعیت پرداخته بود، از دولت اسپانیا خواست تا این منطقه تحت حکمرانی مستقیم مادرید درآید. جونکراس، رفراندومی مشابه همه پرسی استقلال اسکاتلند در سال 2014 را گزینه ارجح خود برای کاتالونیا عنوان نموده است.

او در پاسخ به سوال درخصوص رویکرد یک جانبه خود می گوید: ما نمی توانیم هرگونه اقدام دموکراتیک و صلح آمیز را کنار بگذاریم. او تصریح نموده که حزب او همواره خواستار برگزاری رفراندوم استقلال بوده است.

نتایج نظرسنجی یک موسسه کاتالونیایی که در ماه ژوئیه صورت گرفت، نشان از کاهش حمایت از استقلال طی دو سال گذشته دارد؛ 48 درصد از مردم طی این نظرسنجی مخالف استقلال و 44 درصد نیز موافق جدا شدن از اسپانیا بوده اند.

مجمع ملی کاتالان که سازمان دهنده راهپیمایی امروز است، کاهش حمایت از استقلال را کم اهمیت جلوه داده و بیان نموده که نبود نقشه راهی واضح، با وجود چند دستگی احزابی که خواستار استقلال هستند، عمده دلیل این موضوع به شمار می رود. ، ایسنا

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1447

به "رهبر محبوس کاتالونیا: اسپانیا برای سر بریدن جنبش جدایی طلبی کوشش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر محبوس کاتالونیا: اسپانیا برای سر بریدن جنبش جدایی طلبی کوشش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید