7 جاذبه ناشناخته رم

به گزارش پرسینا بلاگ، آثار باستانی و بناهای تاریخی و معماری های برجسته و شاهکار در شهر رم به وفور دیده می گردد.

جاذبه های تاریخی این سرزمین در واقع شهره خاص و عام است. اما در آن میان، یک سری بناها و جاذبه ها هم هستند که تاکنون نتوانسته اند خود را به خوبی به بازدیدکنندگان بشناسانند. از این رو ما قصد داریم در این مطلب مکان های کمتر شناخته شده این شهر را به شما معرفی نماییم. پس با خبرنگاران همراه باشید.

7 جاذبه ناشناخته رم
  • سن جووانی در لترانو San Giovanni in Laterano

سن جووانی کلیسای جامع رم، صندلی رسمی پاپ رومی است که از زمان پاپ ژولیوس دوم برقرار بوده است. پاپ ژولیوس دوم همان کسی است که تمام کارهای میکل آنژ را سفارش داد و در قرن شانزدهم عملیات پاپ را به سن پیتر منتقل نمود. اینجا همان جایی است که او برای ساخت آرامگاه خود برنامه ریزی نموده بود. این مکان توسط امپراتور کنستانتین در اوایل قرن چهارم به کلیسا اهدا شده تا یک کلیسای جامع و یک زیارتگاه در آن ساخته شود. این مکان دارای فضاهای داخلی بی نظیری اثر برومینی، یک سقف طاقدار قرن شانزدهمی پر از جزئیات با طلای واقعی و یک کف موزاییک کاری شده پیچیده می باشد.

  • اور EUR

برخلاف شواهد موجود، کلیساها تنها بناهای شاخص رم نیستند. در جنوب این شهر محله اور مربوط به دوران فاشیست قرار گرفته است که به دستور شخص بنیتو موسولینی به عنوان نگاهی آینده نگر به جهانی عادلانه ساخته شده و گردشگران زیادی هر ساله از آن بازدید می نمایند. یک لحظه رم باستانی را با بناهای مدرن امروزی مقایسه کنید. پالاتزو دلا چیویلتا ایتالیانا پاسخی قابل توجه به کولوسئوم تاریخی است و امروز مقر کار شرکت فندی Fendi می باشد. هرچند امکان بازدید از کل این ساختمان برای بازدیدنمایندگان وجود ندارد اما می توان از طبقه همکف آن دیدن کرد.

  • سن کلمنته San Clemente

رم شبیه کیکی لایه لایه از تاریخ می باشد و هیچ جا بهتر از مجموعه سن کلمنته نمی تواند مقاطع زمانی مختلف را نمایش دهد. ساختمان اولیه سن کلمنته در حقیقت یک کلیسای قرون وسطایی است و حدود سال 1110 ساخته شده است. با پایین رفتن از یک ردیف پله، به لایه بعدی از قرن چهارم می رسیم که کلیسایی اولیه است و روی پایه های یک خانه بنا شده است. زیرزمین این خانه یعنی لایه سوم، انباری بوده که به عنوان مکان عبادت پیروان میترا Mithras، خدای محبوب پارسیان معروف بوده است.

  • سن استفانو روتوندو San Stefano Rotondo

با یک پیاده روی کوتاه از سن جووانی، به کلیسای سن استفانو می رسید که در کنار بیمارستان بزرگی از نظرها پنهان شده است. این کلیسا به سبک یک معبد پاگانی حدود سال 468 ساخته شده است. محراب مرکزی و شبستان دایره ای، بازدیدنمایندگان را به گذشته های دور می برد. آنچه در خصوص سن استفانو بیش از هر چیز جلب توجه می نماید نقاشی های دیواری قرن شانزدهمی است که قتل عام وحشیانه ای را روایت می نمایند. ظاهرا این نقاشی ها برای مبلغان مذهبی کشیده شده اند تا آنها را برای بدترین وضعیت آماده کند.

  • سانتا پراسده Santa Prassede

این کلیسای قرن هشتمی در گوشه ای در کنار سانتا ماریا مجوره، طراحی شده تا خانه ای برای دو دختر شهید سن پیتر (جز اولین نفراتی که به دین مسیحیت پیوستند) در رم باشد. این کلیسا مانند جعبه جواهری پر از موزاییک های درخشان است که معروف ترین آثار بیزانسی را به چالش می کشد.

  • سانتا ماریا در آراکلی Santa Maria in Aracoeli

کلیسای سانتا ماریا بر تپه کاپیتولین واقع شده است. اما از میدان خارج از موزه که میکل آنژ طراحی نموده قابل دسترسی نیست و برای رسیدن به آن باید از تپه پایین رفته و مجددا تعدادی پله را بالا بروید. کلیسای سانتا ماریا در آرکلی شامل نقاشی دیواری های (نقاشی های آبرنگی روی گچ) کم نظیری از نقاش معروف Pinturicchio منسوب به قرن پانزدهم می باشد که در کلیسای کوچک بوفالینی قرار دارند.

  • دوچرخه سواری در جهت اپیان Appian Way

در جنوب دیوارهای اورلیان Aurelian Walls که مرزهای سنتی رم به حساب می آیند، یکی از قدیمی ترین و مهم ترین خیابان های جهان یعنی خیابان اپیان شروع می شود. ساخت این خیابان به 312 پیش از میلاد باز می شود و در قسمت هایی از آن هنوز ماشین ها، پیاده ها و مخصوصا دوچرخه سواران دیده می شوند. کفپوش اصلی این جهت، سنگ های بازالتی بزرگ و ناهموار است. می توان از دفتر پارک رجونال دلاپینا دوچرخه ای کرایه کرد و از کنار دخمه های مسیحی، مقابر رومی و مجرای آب کلودیان Claudian Aqueduct پدال زد و بعدازظهری به یادماندنی را رقم زد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2017

به "7 جاذبه ناشناخته رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 جاذبه ناشناخته رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید