250 هزار زائر ایرانی اربعین حسینی از مرز خسروی تردد کردند

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس سازمان حج و زیارت مرز خسروی را یکی از قدیمی ترین و مجهزترین پایانه های مرزی دانست و گفت: امسال در موسم اربعین حسینی تردد 250 هزار زائر ایرانی از این جهت انجام گرفت.

250 هزار زائر ایرانی اربعین حسینی از مرز خسروی تردد کردند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران؛ آقای علی رضا رشیدیان بعد از بازگشت به کشور از مرز خسروی و بازدید این مرز اظهار کرد: خدا را بابت توفیق خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی شاکریم و از همه عزیزان اعم از گروه های مردمی، سازمان ها و نهاد هایی که در جهت سهولت زیارت اربعین به ارائه خدمات پرداختند، تشکر می کنیم.

وی اضافه نمود: از مردم فهیم، متدین و منظم کشورمان که در این ایام به عتبات عالیات سفر کردند نیز تشکر می کنیم چرا که با توجه به رشد 50 درصدی جمعیت و کمبود زیرساخت های عراق در حوزه نقل، بیشترین همراهی و صبوری را به خرج دادند و کلیت عملیات نیز به خوبی انجام پذیرفت.

وی اضافه نمود: در حال حاضر حدود 32 هزار نفر زائر ایرانی در عراق هستند که خدمات لازم تا آخرین زائر انجام می گیرد و ستاد راهنمایی زائر که تحت نظارت سازمان قرار گرفته است و سه درمانگاه هلال احمر و نمایندگان بیمه ایران همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

رئیس سازمان حج وزیارت در خصوص مرز خسروی نیز گفت:مرز خسروی یکی از قدیمی ترین و مجهز ترین پایانه های مرزی است که به دلیل برخی مسائل در آنسوی مرز، تردد از آن مدتی انجام نمی گرفت که در ایام اربعین حسینی مجدداً، بازگشایی آن انجام شد و زائران به خوبی از این جهت تردد کردند.

وی اضافه نمود: در ایام اربعین امسال تردد 250 هزار زائر ایرانی و حدود 50 هزار زائر خارجی به همراه حمل و نقل کالا از این جهت مرز خسروی انجام گرفت.

رشیدیان شرح داد: امیدواریم شاهد رونق این جهت باشیم و این مهم برای سازمان حج وزیارت نیز مبارک است و می تواند برای تردد زائران در غیر ایام اربعین هم مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه نمود: تردد از این جهت چه در رفت یا در بازگشت، تاثیرات مثبتی در کاهش طول جهت زائران به دنبال دارد.

وی تاکید کرد:امیدواریم از هفته آینده تردد کاروان های برنامه ریزی شده در این جهت را نیز داشته باشیم؛ برای سازمان حفظ امنیت زائران و توجه به زیرساخت های جهت های منتهی به عراق در مرز خسروی مورد توجه است. امیدواریم با عنایت دولت و ملت عراق امنیت مستمر در این جهت را داشته باشیم.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2100

به "250 هزار زائر ایرانی اربعین حسینی از مرز خسروی تردد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "250 هزار زائر ایرانی اربعین حسینی از مرز خسروی تردد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید