یک پلنگ در فیروزکوه تلف شد

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از تلف شدن یک پلنگ در مناطق تحت مدیریت این شهرستان بر اثر برخورد با قطار اطلاع داد.

یک پلنگ در فیروزکوه تلف شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، فرشاد فیروزنیا در تشریح جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت 2 بامداد امروز دوشنبه 12 اسفند، در اثر برخورد قطار جهت سراسری تهران- گرگان با یک پلنگ ماده دوساله در منطقه تنگه سلو، متأسفانه این حیوان تلف شد.

وی اضافه نمود: در جریان این حادثه عوامل راه داری راه آهن فیروزکوه به محض اطلاع به وسیله لوکوموتیوران مبنی بر برخورد یک حیوان با قطار، سریعاً به همراه محیط بانان سر محیط بانی انز ها فیروزکوه به محل موردنظر مراجعه نموده و با لاشه این پلنگ در کناره بیرونی ریل قطار و در یکی از تونل ها روبرو می شوند.

فیروزنیا تاریکی شب و عدم دید مناسب لوکوموتیوران و همچنین حیوان را دلیل اصلی این اتفاق دانست و توضیح داد: متأسفانه به دلیل قرارگیری این جهت قطار در مرز منطقه تحت مدیریت محیط زیست، برخی اوقات حیات وحش به سمت جهت قطار حرکت می نمایند و تا به امروز در مواردی به محض رؤیت حیوانات در ریل، قطار متوقف شده و در برخی موارد مثل این مورد هم به علت تاریکی شب و یا سرعت بالا امکان توقف وجود نداشته و با حیات وحش برخورد نموده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه در سرانجام از مسئولین راه آهن خواست تا با توجه به اتفاقات مشابه برخورد قطار با حیات وحش در بخش هایی از این جهت، نسبت به اتخاذ تمهیدات و پیش بینی های لازم برای پیشگیری و کاهش این اتفاقات اقدام مناسبی انجام دهند.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3545

به "یک پلنگ در فیروزکوه تلف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک پلنگ در فیروزکوه تلف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید