گوگل جستجوی تصویر لنز را به صفحه اصلی خود اضافه می نماید

به گزارش پرسینا بلاگ، گوگل جستجوی تصویر لنز خود را مستقیماً به صفحه اصلی خود اضافه نموده که به کاربران امکان می دهد مستقیماً از کادر جستجو به ابزار تشخیص تصویر پیشرفته این شرکت دسترسی داشته باشند.

گوگل جستجوی تصویر لنز را به صفحه اصلی خود اضافه می نماید

غول جستجو اولین بار در سال 2017 لنز را به عنوان یکی از ویژگی های گوشی های پیکسل این شرکت معرفی کرد و از آن موقع آن را در چندین سرویس خود از جمله Google Photos و کروم ادغام نموده است. در ماه آگوست، Google Images در مرورگر وب دسکتاپ به لنز تغییر کرد و بعلاوه در قسمت جستجوی صفحه نتایج ظاهر شد.

به گفته راجان پاتال ، معاون مهندسی گوگ ، افزودن دکمه لنز در نوار جستجوی صفحه اصلی یک کار قابل توجه است.

پاتال در توییتی که دیروز منتشر کرد می نویسد: صفحه اصلی گوگل اغلب تغییر نمی نماید، اما امروز تغییر کرد.

او می افزاید: ما همواره در کوشش هستیم تا انواع سوالاتی را که می توانید بپرسید توسعه دهیم و نحوه پاسخگویی به آنها را بهبود دهیم. اکنون می توانید سوالات دیداری را به راحتی بپرسید.

اگر کاربر به صفحه اصلی گوگل سر بزند، نماد دوربین لنز را در لبه سمت راست کادر جستجوی شرکت به همراه نمادی که کاربران را به جستجو بر اساس تصویر تشویق می نماید، پیدا می نماید.

هنگامی که کاربر روی دکمه لنز کلیک می نماید، صفحه از او می خواهد یک تصویر را آپلود کند یا URL یک تصویر را جایگذاری کند. پس از انجام این کار، کاربر صفحه نتایج گوگل لنز را مشاهده می نماید.

در حالی که Google Images کاربران را قادر می سازد تا عکس های مشابه را جستجو نمایند، لنز با ارائه اطلاعاتی در خصوص آنچه که گوگل از آن تصویر را درک می نماید، یک قدم فراتر از آن می رود. لنز بعلاوه می تواند گونه های گیاهی یا جانوری را شناسایی کند یا اگر محصولی را در تصویر تشخیص دهد، نتایج خرید را تغذیه کند.

کاربران بعلاوه می توانند تصاویر متنی را در جستجوی تصاویر لنز آپلود نمایند. سپس لنز آن متن را دیجیتالی می نماید و اگر به زبان خارجی باشد ترجمه می نماید.

تصمیم این شرکت برای ادغام ابزارهای جستجوی بصری خود در صفحه اصلی پس از آن گرفته شد که معین شد کاربران جوان اکنون به طور فزاینده ای برای کشف اطلاعات به جای جستجوی Google به برنامه هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک روی می آورند .

در ماه ژوئیه، پرابهاکار راگاوان، معاون ارشد گوگل، اعلام کرد که خدمات اصلی گوگل تحت تاثیر فزاینده رسانه های اجتماعی و ویدئوهای آن به عنوان اولین ایستگاه در مسیر جوانان به سمت اکتشاف قرار گرفته است و 40٪ از کاربران 18 تا 24 ساله به این سمت می روند. مثلا وقتی آنها در پی یافتن مکانی برای ناهار خوردن هستند به اینستاگرام و تیک تاک مراجعه می نمایند تا گوگل.

منبع: یک پزشک
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8164

به "گوگل جستجوی تصویر لنز را به صفحه اصلی خود اضافه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل جستجوی تصویر لنز را به صفحه اصلی خود اضافه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید