گرشاسبی: اگر اراده ای وجود داشته باشد، استقلال و پرسپولیس در یک هفته خصوصی می شوند، باشگاه های پرطرفدار را گدا کردند!

به گزارش پرسینا بلاگ، عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ فوتبال اعتقاد دارد، خصوصی سازی دو باشگاه پرطرفدار پایتخت در عرض یک هفته امکان پذیر است.

گرشاسبی: اگر اراده ای وجود داشته باشد، استقلال و پرسپولیس در یک هفته خصوصی می شوند، باشگاه های پرطرفدار را گدا کردند!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، حمیدرضا گرشاسبی، عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ صبح امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری با اصحاب رسانه گفت: بحث مجوز حرفه ای سه سال است که به صورت جدی از سمت AFC پیگیری می گردد که در سال اول بحث زیرساخت ها بود و از سال دوم بسیار جدی موضوع بدهی ها را پیگیری کردند که به جرأت می گویم 95 درصد بدهی ها با این جدیت تسویه و پرداخت شد. با این حال برخی باشگاه ها در مورد ارائه گزارش مالی به کنفدراسیون فوتبال آسیا دچار اشتباه هم می شدند که توضیح خواهیم داد.

وی اضافه کرد: امسال هم AFC خیلی جدی وارد شده و مانند فصل قبل که خیلی از باشگاه های کشورهای خارجی را محروم کرد، امسال نیز همین رویه را در پیش گرفته است. AFC سخت می گیرد، چرا که می خواهد تمام باشگاه ها در یک چارچوب خاص قرار بگیرند و از حالت سلیقه ای خارج شوند. امروز نیز قرار است گزارش ما ارائه گردد تا معین گردد چه باشگاه هایی این کار را جدی نگرفته اند. در کمیته بدوی از کارشناسانی چون عباسی که سابقه مدیرعاملی باشگاه تراکتور را دارد، برادران که سال ها ریاست هیئت فوتبال خراسان رضوی را دارد و حسینی که از حقوقدان های قوی به حساب می آید حضور دارند، اما فرمان اصلی به دست سهیل مهدی است. در کمیته استیناف نیز مصطفوی، اولیایی و شاه کرمی حضور دارند.

عضو کمیته استیناف صدور مجوزهای حرفه ای گفت: AFC روی چند آیتم که اعلام شد بسیار حساس است، البته هر کدام از این پنج آیتم که سرشاخه هستند 30 یا 40 زیرشاخه دارند که این زیرشاخه های بخش مالی مدارک پرسنلی بازیکنان و کادر باشگاه ها و ... بازمی گردد که همه چیز باید درباره باشگاه ها شفاف باشد.

گرشاسبی اضافه کرد: در مورد کسب مجوز ملی و حرفه ای به باشگاه های سراسر کشور اعلام شد که مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوزها را ارسال کنند که پس از ارسال مدارک کمیته بدوی برای شفاف سازی ورود کرد. قطعاً وقت هم بسیار کم بود، اما اعضا به صورت شبانه روزی وقت گذاشتند که آرای لازمه اعلام می گردد. باشگاه هایی که نتوانستند مجوز بگیرند دیگر وقت لازم را ندارند و باید به صورت جدی موضوع را دنبال کنند تا برای فصل آینده پیروز به کسب مجوز حرفه ای شوند.

وی گفت: چون حساسیت ما و AFC روی باشگاه هایی بود که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند اولویت ما برای بررسی مدارک و پرونده های این باشگاه ها بودند، اما چه کسی می تواند بگوید باشگاهی که سهمیه هم نگرفته یا مجوز حرفه ای ندارد ممکن است به لیگ قهرمانان برود یا باشگاهی که سهمیه گرفته حذف گردد و باشگاه دیگری به این مسابقات برود؟ شاید سه سال پیش کسی فکر نمی کرد استقلال خوزستان بتواند سهمیه لیگ قهرمانان بگیرد و مجوز خود را دریافت کند تا در لیگ قهرمانان آسیا شرکت داده گردد. برخی باشگاه ها نیز ممکن است مجوز نگیرند که از این مسابقات کنار گذاشته می شوند و باشگاه دیگری جایگزین آنها خواهد شد. به نظرم اقداماتی که در گذشته صورت گرفت شروع خوبی بود تا باشگاه ها نسبت به حرفه ای شدن پیش بروند.

عضو کمیته استیناف صدور مجوزهای حرفه ای که سابقه مدیرعاملی در باشگاه پرسپولیس را نیز دارد، درباره این سؤال که آیا با خصوصی سازی خیلی از مسائل باشگاه ها برای صدور مجوز حرفه ای برطرف نخواهد شد، مطرح نمود: در این باره من یک مثال می زنم. اگر شخصی فرزندش را به مدرسه می برد یک هدف برای این کار دارد. یک خانواده ممکن است بخواهد که فرزندش درس بخواند، اما در آخر یک مکانیک گردد. در عین حال یک خانواده دیگر می گوید که فرزندش حتماً باید پزشک گردد. در این رابطه خود فرزند و تصمیم گیرنده های آن باید کار را هماهنگ کنند تا پیروزیت به دست بیاید، اما در بحث خصوصی سازی من عزمی جدی برای این کار نمی بینم و تنها فقط شعار داده می گردد، مخصوصاً الان که نزدیک انتخابات است. ما در این باره نمی توانیم مدام دروغ بگوییم و با بی صداقتی رفتار کنیم آن هم در حالی که عزمی برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس وجود ندارد.

گرشاسبی گفت: به جرأت می گویم که استقلال و پرسپولیس همین الان هم خصوصی هستند و روی پای خود ایستاده اند. این دو باشگاه یک ریال از دولت کمک نمی گیرند. نه تنها این باشگاه ها بلکه باشگاه هایی که هواداران زیادی دارند باشگاه های پولداری هستند که آنها را گدا کردند، چرا که سرمایه آنها به دست خودشان نمی رسد. من خودم در باشگاه پرسپولیس بوده ام و دیده ام که چطور این باشگاه ها می توانند برای خودشان ورزشگاه اختصاصی بسازند و توسعه و پیشرفت داشته باشند. همان طور که گفتم عزمی برای خصوصی سازی این باشگاه ها وجود ندارد و اگر اراده ای برای این کار وجود داشت، می شد ظرف مدت یک هفته دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند.

وی درباره بدهی هایی مالیاتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که بخش بزرگی از بدهی های آنها را دربرمی گیرد، اضافه کرد: مالیات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مالیات واقعی، منطقی و منصفانه نبوده که البته ایراد از خود این دو باشگاه بوده است. آنها باید حساب و دفاتر مالی خود را به درستی آماده می کردند که وقتی مأمور مالیات برای حسابرسی می آید به آنها ارائه گردد، اما حساب و کتاب به صورت خوب ارائه نشده که سازمان مالیاتی هم برای دو باشگاه مالیات علی الر أس در نظر گرفته است. به این صورت که مبلغی برای مالیات در نظر گرفته می شد که این مالیات به صورت سالیانه پرداخت نشده و جریمه هم خورده است. اکنون هر دو باشگاه بالای 200 میلیارد بدهی مالیاتی دارند که البته با پیگیری وزارت ورزش و حضور وزیر اقتصاد و دارایی مقرر شده است کمیته ای تشکیل گردد و مالیات دو باشگاه را از صفر بررسی کنند تا بدهی مالیاتی واقعی آنها محاسبه گردد. این همان نامه ای است که AFC منتظر است تا آن را ارائه کنیم و تکلیف دو باشگاه معین گردد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1936

به "گرشاسبی: اگر اراده ای وجود داشته باشد، استقلال و پرسپولیس در یک هفته خصوصی می شوند، باشگاه های پرطرفدار را گدا کردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرشاسبی: اگر اراده ای وجود داشته باشد، استقلال و پرسپولیس در یک هفته خصوصی می شوند، باشگاه های پرطرفدار را گدا کردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید