کشورهای شرکت کننده در اجلاس امنیتی تهران در سطح عالی نماینده داشتند

به گزارش پرسینا بلاگ، میزان نوشت: کیوان خسروی با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در تشریح دستاوردهای دومین نشست گفت وگوی امنیت منطقه ای گفت: تمامی هفت کشور دعوت شده در سطوح عالی در نشست دوم شرکت کردند.

کشورهای شرکت کننده در اجلاس امنیتی تهران در سطح عالی نماینده داشتند

کیوان خسروی با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به تشریح دستاوردهای دومین نشست گفت وگوی امنیت منطقه ای پرداخت.

وی با اشاره به محورهای این نشست گفت: نشست اول مهر سال قبل در تهران برگزار گردید. نمایندگان ازبکستان و تاجیکستان نیز سال جاری حضور یافتند. تمامی هفت کشور دعوت شده در سطوح عالی در نشست دوم شرکت کردند.

خسروی توضیح داد: کشورهای مدعو از مناظر مختلف به چالش های سیاسی و امنتیی افغانستان پرداختند که همسایگانش را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. کشورهای عضو نشست با حضور در دومین کنفرانس نشان دادند به همفکری مشترک در باب گفتگو در مسایل امنیتی و بهره گیری از ظرفیت های بومی برای حل مسایل امنیتی رسیده اند.

وی اضافه نمود: جمع بندی نشست این بود که سال آینده سومین نشست برگزار گردد و هند اعلام کرد می تواند میزبان باشد که با آنالیز موضوع، نظر نهایی اعلام خواهد شد.

خسروی در خصوص تمرکز نشست بر موضوع افعانستان اعلام کرد: ما بیش از 40 سال است که در این کشور با جنگ و تروریسم روبرو هستیم. افغانستان زمینه ای برای قدرت های فرامنطقه ای فراهم کرد که در منطقه بتوانند اثرگذار باشند.

هند و روسیه لایه های دوم همسایگان افغانستان هستند که متاثر از تحولات این کشور هستند. کشورهای فرا منطقه ای کوشش دارند با اقداماتی در افغانستان و نفوذ در آن بر کشورهای همسایه افعانستان از جمله بر هند و روسیه بگذارند.

23231

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2819

به "کشورهای شرکت کننده در اجلاس امنیتی تهران در سطح عالی نماینده داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای شرکت کننده در اجلاس امنیتی تهران در سطح عالی نماینده داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید