کاشت لوبیا و گوجه فرنگی روی خاک ماه و مریخ!

به گزارش پرسینا بلاگ، محققان پیروز شده اند 9 گونه سبزیجات از جمله گوجه فرنگی، تربچه و لوبیا را در خاک شبیه سازی شده ماه و مریخ کشت و محصول برداشت کنند.

کاشت لوبیا و گوجه فرنگی روی خاک ماه و مریخ!

به گزارش ، به نظر می رسد رویای ناسا برای شهرک سازی در مریخ کم کم رنگ حقیقت به خود می گیرد. به همین دلیل دانشمندان بی وقفه مشغول فعالیت هستند تا مشکل تامین غذا در این زمینه را حل کنند.

اکنون محققان 9 گونه مختلف از سبزیجات از جمله کینوا،گوجه فرنگی و تربچه را بررسی کرده اند که قابلیت رشد در خاک ماه و مریخ را دارند.

آنها خاک شبیه سازی شده ماه و مریخ را با برخی مواد ارگانیک ترکیب کردند و توانستند میوه و دانه برخی محصولات کشاورزی را برداشت کنند. برخی از این دانه ها و میوه ها برای کشت نسل جدید محصولات کشاورزی به کار خواهد رفت.

محققان دانشگاه واشنگتن سعی کردند 10 نوع محصول مختلف را در خاک شبیه سازی شده ماه و مریخ کشت کنند. در این تحقیق کشت ترتیزک، گندم سیاه، گوجه فرنگی،تربچه، کینوا، اسفناج، لوبیا، شابانک(rocket)، پیاز کوهی و تره فرنگی بررسی شد و فقط کشت اسفناج موفقیت آمیز نبود.

شبیه سازی خاک ماه با توجه به نمونه های ارسالی به زمین اجرا شده است. اما هنوز نمونه ای از خاک مریخ به زمین فرستاده نشده، بنابراین در این تحقیق خاک مریخ با توجه به اطلاعاتی که لندرهای وایکینگ و مارس Pathfinder ثبت کرده اند، شبیه سازی شد.

منبع: مهر

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1965

به "کاشت لوبیا و گوجه فرنگی روی خاک ماه و مریخ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت لوبیا و گوجه فرنگی روی خاک ماه و مریخ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید