ونزوئلا دستیار رئیس جمهور خودخوانده این کشور را دستگیر کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، نیروهای امنیتی ونزوئلا امروز پنجشنبه دستیار خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت این کشور که خودش را رئیس جمهور موقت خوانده دستگیر کردند.

ونزوئلا دستیار رئیس جمهور خودخوانده این کشور را دستگیر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای امنیتی ونزوئلا امروز پنجشنبه دستیار خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت این کشور که خودش را رئیس جمهور موقت خوانده دستگیر کردند.

به نوشته رویترز، گوایدو ادعا نموده نیروهای اطلاعاتی ونزوئلا صبح امروز رئیس دفتر او را دستگیر نموده اند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری اش در توئیتر خواهان آزادی فوری رابرتو مارئو شد و نوشت: ما افراد دخیل در این مسئله را جوابگو خواهیم کرد.

گوایدو ماه ژانویه امسال میلادی، در حالی که چند ماه از پیروزی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 می گذشت خودش را رئیس جمهور موقت این کشور خواند.

رسانه های آمریکا گزارش دادند او این کار را با تحریک آمریکا و به ویژه شخص مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا انجام داده است.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد پنس به گوایدو گفته در صورتی که بتواند قدرت را از مادورو بگیرد آمریکا از دولت او حمایت خواهد نمود.

مقام های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از آنکه گوایدو خودش را رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرد او را به عنوان رئیس دولت در این کشور آمریکای لاتین به رسمیت شناختند.

واشنگتن درباره دستگیری گوایدو به مادورو هشدار داده است. خبرگزاری رویترز، دستگیری دستیار گوایدو را رویدادی دانسته که عزم آمریکا برای مقابله با مادورو را به بوته آزمون می گذارد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 278

به "ونزوئلا دستیار رئیس جمهور خودخوانده این کشور را دستگیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا دستیار رئیس جمهور خودخوانده این کشور را دستگیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید