واکنش دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش به مصوبه حذف تنوع مدارس

به گزارش پرسینا بلاگ، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور با اشاره به طرح مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش تنوع مدارس گفت: با این کار موافق هستیم، البته باید ملاحظات آموزش و پرورش در نظر گرفته و شرایط اجرای آن فراهم گردد.

واکنش دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش به مصوبه حذف تنوع مدارس

مهدی نوید ادهم با اشاره به مصوبه حذف تنوع مدارس در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این طرح به تایید شورای نگهبان برسد، لازم الاجراست. البته در حال حاضر در آموزش و پرورش فقط دو مدل مدرسه دولتی و غیردولتی داریم و مدارسی همچون استعدادهای درخشان، شاهد و هیات امنایی و... ذیل مدارس دولتی فعالیت می نمایند.

وی اضافه کرد: با کاهش تنوع مدارس موافقیم، البته باید ملاحظات آموزش و پرورش در نظر گرفته و شرایط اجرای آن فراهم گردد.

نوید ادهم شرح داد: اگر این طرح به تصویب شورای نگهبان برسد، باید دوره گذار تعریف گردد تا بسترها از جمله معلم ویژه، برنامه درسی افزون و... تعریف و آماده گردد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مجلس شورای اسلامی در طرح ها و لایحه ها نظر کارشناسی و مشورتی مرکز پژوهش های مجلس را دریافت و بعد از آن تصمیم گیری می نماید. ما نیز در شورای عالی اعلام آمادگی می کنیم که در طرح های مربوط به آموزش و پرورش نظر کارشناسی خود را اعلام می کنیم.

چند روز عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با فارس در مورد مصوبه مذکور مجلس اعلام کرد: این طرح بر اساس قانون اساسی مطرح شده است و اگر تضاد و مغایرتی با اصول بنیادی قانون داشت، مطرح نمی شد، اگر هم چنین باشد قطعا شورای نگهبان آن را رد می نماید.

کارن خانلری ادامه داد: با توجه به این که در حال حاضر 24 مدل مدرسه در کشور وجود دارد، سعی شده است این مدارس تجمیع شوند. ماهیت آن چیز بدی نیست و باید از مسئولان و متولیان آموزش و پرورش جزئیات آن را جویا شد.

وی گفت: هنر آموزش و پرورش در تمام جهان این است که با ایجاد سیستم های غیرانتفاعی به دانش آموزان نخبه توجه و از محل مدارس غیردولتی به این دانش آموزان یاری گردد. و نیز در این راستا گام هایی برمی داریم و رفته رفته این سیستم را جا می اندازیم.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2096

به "واکنش دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش به مصوبه حذف تنوع مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش به مصوبه حذف تنوع مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید