هلیله سیاه و سفیدی مو (درمان گیاهی سفیدی مو)

به گزارش پرسینا بلاگ، در کتب طب سنتی درباره هلیله سیاه و سفیدی مو آمده است که، چنانچه کسی یک سال یا بیشتر بطور مداوم هلیله سیاه را مصرف کند، موها را سیاه می کند.

هلیله سیاه و سفیدی مو (درمان گیاهی سفیدی مو)

سرویس سلامت - سفید شدن موها علتهای مختلفی دارد، بیشترین دلیل سفید شدن موها در سن جوانی مربوط به عوامل ژنتیکی، وراثت، شرایط محیطی و استرس است. به طور کلی سفید شدن موها زیر سن 20 سال در نژاد سفیدپوست و زیر30 سال در نژاد سیاه پوست سفیدی زودرس تلقی می شود، همچنین بر اساس آمار بسیاری از مردان زودتر از زنان همسال خودشان دچار سفیدی موها میشوند. مطالعات نشان داده، سفید شدن زودتر از موعد موها اساسا ژنتیکی بوده و اگر پدر و مادر یا پدر بزرگ و مادربزرگ شما در سن پایین با موهای سفید روبرو شدهاند، به احتمال زیاد شما هم زودتر از سایرین موهایتان سفید خواهد شد و از طرفی استرس و فشارهای عصبی طولانی مدت، اضطراب، هیجان، غم و ناراحتی، برخی بیماریها نظیر بیماریهای تیروئید و تغذیه نامناسب و رژیمهای لاغری برای مدت طولانی در سفیدی زودتر از موعد موها موثر هستند.

درمان گیاهی سفیدی مو

براساس دیدگاه متخصصان طب سنتی و طبیعت درمانگران اصلاح هریک از اختلالهای بدن میتواند به کاهش فرایند سفیدی مو و در نهایت پیشگیری از سفید شدن موها منجر شود. بر اساس طب سنتی برخی گیاهان دارویی نظیر سیر، ترکیب روغن حنا و نارگیل، برخی ماسکهای گیاهی مانند گیاه مریم گلی، برگ درخت گردو، قهوه و روناس، لوسیون برگ درخت انجیر، هلیله سیاه و ... برای برطرف سفیدی مو موثر هستند. در ادامه این مطلب با خواص و ارتباط بین هلیله سیاه و سفیدی مو آشنا شوید.

خواص هلیله سیاه

یکی از گیاهان دارویی مفید هلیله سیاه نام دارد. طبع این گیاه سرد خشک بوده برخی خواص دارویی آن عبارتند از:

  • از تقویت کنندههای معده به حساب می آید و سیستم گوارشی را برای هضم غذا تحریک می کند. همچنین از دیگر خواص آن برای دستگاه گوارش، درمان سوزش سردل، درمان اسهال و برطرف یبوست بوده، مصرف آن پس از غذا، اسیدیته معده را خنثی می کند.
  • جویدن هر شب هلیله سیاه به طور متناوب، بیماری آسم را به حداقل کاهش می دهد.
  • استفاده از گیاه هلیله، باعث تقویت بینایی و افزایش نور چشم میشود، همچنین برای درمان ناراحتی های چشمی، چشم را با دم کرده آن شست و شو دهید، علاو بر این برای برطرف کردن سیاهی دور چشم موثر است.
  • جویدن روزانه مقداری از گیاه هلیله، به صورت ناشتا، بیماری های متعدد از جمله بواسیر، قولنج و یبوست و آسم را درمان می کند.
  • مصرف پودر شده آن، خون را تصفیه می کند.
  • این گیاه تقویت کننده حافظه بوده، برای افزایش قوای فکر مفید است.
  • یکی از مهمترین خواص هلیله درمان سفید مو است.

هلیله سیاه و سفیدی مو

استفاده از هلیله سیاه برای برطرف سفیدی مو، سیاه شدن مجدد موهایی که سفید شدهاند و پیشگیری از افزایش موهای سفید مفید است. توصیه شده برای سیاه شدن موهای سفید یک یا دو سال هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب به اندازه یک تا دو عدد هلیله سیاه مصرف شود. در کتب طب سنتی درباره هلیله سیاه و سفیدی مو آمده است که، چنانچه کسی یک سال یا بیشتر به مصرف هلیله سیاه مداومت کند، موها را سیاه می کند. در سیاه شدن مو تاثیرش خوب بوده و جلوی سفید شدن مو را می گیرد و مزاج را اصلاح و پاکسازی می کند. موجب کارکرد صحیح معده می شود و به طور کلی، عامل جوانی، شادابی و نشاط کارکرد صحیح معده است که موجب لینت مزاج صحیح و دفع سموم از بدن و احساس سبکی میشود.

طریقه مصرف هلیله سیاه برای برطرف سفیدی مو

برای جلوگیری از سفیدشدن مو به مدت یک سال تا یک سال و نیم، روزی یک عدد از گیاه هلیله را کوبیده با کمی آب میل شود یا این که روزی یک عدد داخل دهان گذاشته بمکید.

نکات مصرف هلیله سیاه

  • بایستی دانه این گیاه مکیده شود تا آرام آرام نرم شود.
  • لازم به ذکر است که هلیله سیاه به اندازه یک دانه عناب است و بایستی در میزان مصرف آن دقت نمود.
  • توصیه می شود هلیله سیاه را با روغن بادام شیرین چرب کنند تا خشونتش گرفته شود.
  • مصلح هلیله سیاه، عسل است، بهتر است یک مقدار عسل به آن اضافه کنید تا مصلح آن در بدن باشد.
  • به طورکلی مصرف گیاه دارویی هلیله سیاه، رطوبت ها و مواد زائد از مغز و حلق را از بین می برد و حافظه را افزایش می دهد به شرط آن که با عسل به اضافه کمی روغن بادام شیرین مخلوط کنند، البته یک مقدار دهان را جمع می کند و حالت گس دارد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: setare.com
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5731

به "هلیله سیاه و سفیدی مو (درمان گیاهی سفیدی مو)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلیله سیاه و سفیدی مو (درمان گیاهی سفیدی مو)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید