نمایشگاه ملی صنایع دستی در بیرجند برپا می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور 31 استان، آذرماه سال جاری در بیرجند برپا می گردد.

نمایشگاه ملی صنایع دستی در بیرجند برپا می گردد

حسین عباس زاده اضافه نمود: این نمایشگاه 11 تا 15 آذرماه سال جاری در محل شرکت نمایشگاه های بین المللی خراسان جنوبی در بیرجند برپا می گردد. با توجه به ظرفیت بالای شرکت نمایشگاه های بین المللی بیرجند 255 غرفه آماده واگذاری به فعالان صنایع است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با ابراز امیدواری از اینکه سال جاری شاهد رشد 100 درصدی صنایع دستی در این نمایشگاه باشیم گفت: مثل سنوات گذشته از تمام استان ها در این نمایشگاه حضور دارند.

وی دومین نشست بسته بندی صنایع دستی را از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه بیان کرد و اضافه نمود: رونمایی از نشان فرهنگی و ملی صنایع دستی نیز در این نمایشگاه پیش بینی شده است.

عباس زاده با تاکید بر اینکه محور نمایشگاه، محصولات ملی و جهانی خراسان جنوبی است گفت: با اولویت صنایع ملی و جهانی برنامه های خاصی تدارک دیده می گردد. به طور میانگین هر شهرستان 10 تا 15 غرفه درخواست داده اند لذا 150 غرفه به صنایع دستی استان اختصاص می یابد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه 60 غرفه برای استان های دیگر در نظر گرفته شده است ادامه داد: سهم هر استان 2 غرفه است که سعی می گردد رایگان در اختیار قرار گیرد.

از بین 300 رشته صنایع دستی کددار کشور 80 رشته در خراسان جنوبی فعال شده که بیشترین صنایع دستی متعلق به روستاها است.

حوله بافی، چادرشب بافی، جاجیم بافی، برک بافی، سفالگری، مسگری و غیره از نمونه صنایع دستی احیا شده فعال در نقاط روستایی و عشایری خراسان جنوبی است.

بعضی صنایع دستی از جمله قفل سازی، سراجی سنتی و کلاه اقتصادی نیز صنایع دستی در حال فراموشی است که میراث فرهنگی برای احیای آنها کوشش می نماید.

خراسان جنوبی بیش از 20 نشان کیفیت ملی برای صنایع دستی در سال های اخیر کسب نموده است. حوله خراشاد به عنوان یک اثر جهانی در حوزه صنایع دستی سال گذشته به ثبت رسید. مله بافی خوسف و تراش سنگ های نیمه قیمتی نیز یکی از صنایع دستی ملی استان است.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: دنیای سفر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2014

به "نمایشگاه ملی صنایع دستی در بیرجند برپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه ملی صنایع دستی در بیرجند برپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید