میزان مصرف و سرعت اینترنت در تعطیلات کرونایی

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون وزیر ارتباطات میانگین حجم مصرف اینترنت کاربران در تعطیلات کرونایی را روزانه 30 هزارترابایت مطرح نمود و گفت: مصرف اینترنت در یک هفته اخیر حدود 50 درصد افزایش یافت.

میزان مصرف و سرعت اینترنت در تعطیلات کرونایی

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ،حسین فلاح جوشقانی با اشاره به آخرین شرایط سرعت، کیفیت و قیمت اینترنت در ایام تعطیلی و خانه نشینی کاربران به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: آنالیز اجرا شده از شرایط اینترنت در یک هفته گذشته حاکی از افزایش 40 تا 50 درصدی مصرف کاربران در شبکه اپراتورهای موبایل و ثابت است. به نحوی که میانگین مصرف روزانه اینترنت موبایل از 16 هزارترابایت در زمان قبل از آغاز تعطیلات کرونا به 25 هزارترابایت رسیده و میزان مصرف اینترنت ثابت نیز حدود 40 تا 50 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش مصرف اینترنت از سوی کاربران به دلیل دورکاری و نیز استفاده از اینترنت برای سرگرمی و تماشای فیلم در زمان خانه نشینی گفت: آنالیز ها نشان می دهد که در یک هفته اخیر به طور میانگین روزانه حدود 30 هزار ترابایت اینترنت از سوی کاربران مصرف شده که تا پیش از این حدود 20 هزارترابایت بوده است.

فلاح جوشقانی در مورد شرایط کیفیت اینترنت و نارضایتی کاربران نیز گفت: ما قبول داریم که هنوز شرایط مانند قبل به حالت عادی بازنگشته است اما با توجه به شرایط روزهای اول هفته گذشته، هم اکنون اینترنت در شرایط قابل قبول تری واقع شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه میانگین سرعت اینترنت برای کاربران موبایل حدود 12 مگابیت بر ثانیه بود که در هفته گذشته به حدود نصف رسید، اضافه نمود: هم اکنون با ارتقای ظرفیت شبکه اپراتورها، میانگین سرعت کاربران به 9 مگابیت رسیده است. در همین حال سرعت اینترنت کاربران ثابت نیز به طور میانگین حدود 8 مگابیت برثانیه بود که اوایل هفته گذشته به نصف رسید؛ اما هم اکنون میانگین سرعت اینترنت ثابت کاربران حدود 6 مگابیت برثانیه است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز کیفیت اینترنت به شرایط ایام قبل از شیوع بیماری کرونا نرسیده است، گفت: بخشی از مسائل کیفیت به شبکه دسترسی و بخشی نیز به محدودیت های فرکانسی باز می گردد. اما با این حال با افزایش پهنای باند، مسائل تا حدود بسیاری جبران شده است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه افت کیفیت اینترنت همچنان وجود دارد اما شرایط از هفته گذشته بسیار بهتر است، اعلام کرد: هفته گذشته شاهد اشباع ظرفیت شبکه اینترنت بودیم و ترافیک مصرف اینترنت بالا رفته بود؛ اما هم اکنون با تمهیداتی که اپراتورها اندیشیده اند و توسعه ظرفیت اینترنت، امکان مدیریت مصرف و کیفیت سرویس وجود دارد.

فلاح جوشقانی در مورد قیمت اینترنت و خواسته کاربران برای رایگان کردن اینترنت در شرایط فعلی نیز تاکید نمود: با مذاکراتی که با اپراتورهای اینترنت ثابت اجرا شده، قرار شد از امروز یکشنبه، 100 گیگابایت بسته اینترنت رایگان به هر خط ثابت تخصیص یابد؛ در این راستا شرکت ارتباطات زیرساخت نیز موافقت نموده که در مورد نرخ پهنای باند قابل ارائه به اپراتورهای اینترنت ثابت، تخفیف دهد.

رئیس رگولاتوری با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه موبایل، اجازه عرضه اینترنت رایگان را نمی داد، به مهر گفت: کاربران در مورد بسته های فعال فعلی خود نیز نگران نباشند. ما با اپراتورها وارد مذاکره می شویم تا پس از اتمام بسته هدیه 100 گیگی، بسته اینترنتی که در حال حاضر فعال بوده و در خاتمه اسفندماه مهلت آن به خاتمه می رسد، بار دیگر برای کاربران تمدید و به ایام عید و پس از آن تعمیم داده گردد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3627

به "میزان مصرف و سرعت اینترنت در تعطیلات کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان مصرف و سرعت اینترنت در تعطیلات کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید