معمار اصلاحات نظام بازنشستگی فرانسه کناره گیری کرد، ماکرون پذیرفت

به گزارش پرسینا بلاگ، ایسنا نوشت: به دنبال اعلام رسانه ها مبنی بر اینکه کمیسیونر ارشد دولت فرانسه در امور بازنشستگی از اعلام پست هایی که همزمان با پست وزارتی برعهده داشته خودداری نموده، این مقام دولت فرانسه مجبور به استعفا شد.

معمار اصلاحات نظام بازنشستگی فرانسه کناره گیری کرد، ماکرون پذیرفت

به نقل از خبرگزاری رویترز، اعلام استعفای ژان پل دلووی، کمیسیونر ارشد دولت فرانسه در امور بازنشستگی در دوران حساسی برای امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و در حالیکه دولت او با اتحادیه هایی که در اعتراض به طرح های اصلاحات بازنشستگی اعتراضات خود را تشدید نموده اند، اتفاق افتاده است.

ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای ضمن تقدیر از تعهد شخصی دلووی و کارش در زمینه اصلاحات بازنشستگی، بیان کرد که استعفای دلووی را که گفته است نمی خواهد به کار بدنه اجرایی آسیبی برسد، می پذیرد.

فشارها بر دلووی برای استعفا از هفته گذشته و به دنبال افشای 13 پست وی از جمله مدیر داوطلب یک موسسه آموزشی بیمه که از اصلاحات بازنشستگی سود می برد، تشدید شد.

دلووی گفته بود که در عدم افشای مشاغلش اشتباه نموده است. تعدادی از وزیران از او دفاع نموده و گفته اند که با حسن نیت کار نموده است.

این استعفا یک شکست دیگر برای ماکرون بود نه فقط به این دلیل که که او مرد اصلاحات بود بلکه دلووی یکی از متحدان معتمد او و از معدود کارشناسان کابینه اش به شمار می آمد.

2323

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2782

به "معمار اصلاحات نظام بازنشستگی فرانسه کناره گیری کرد، ماکرون پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمار اصلاحات نظام بازنشستگی فرانسه کناره گیری کرد، ماکرون پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید