مصر بر ادامه حمایت از خلیفه حفتر تأکید کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس جمهور مصر گفت که دولت این کشور به حمایت های خود از شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر در لیبی ادامه می دهد.

مصر بر ادامه حمایت از خلیفه حفتر تأکید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز (پنجشنبه) در گفت و گوی تلفنی با جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا، بر ادامه حمایت های قاهره از شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر در لیبی تأکید کرد.

به نوشته وبگاه الیوم السابع، بسام راضی سخنگوی ریاست جمهوری مصر، پس از این گفت و گوی تلفنی، گفت که دو طرف آخرین تحولات منطقه، به ویژه بحران لیبی را مورد آنالیز قرار دادند.

السیسی به نخست وزیر ایتالیا گفت که مصر به حمایت های خود از شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی که هوادار خلیفه حفتر هستند، ادامه خواهد داد. او دولت مستقر در طبرق را حاصل اراده مردم لیبی دانست و بدون اشاره به طرف خاصی، گفت که تروریست ها نه تنها امنیت لیبی بلکه امنیت منطقه را تهدید می نمایند.

رئیس جمهور مصر همچنین گفت که قاهره دخالت های خارجی در اوضاع لیبی را نمی پذیرد. منظور السیسی، کشور ترکیه است که امروز از اعزام نیرو به لیبی بنا به درخواست دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس اطلاع داد.

رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی گفت که آنکارا از دولتی در لیبی حمایت می نماید که مورد تأیید سازمان ملل است اما بعضی کشورهای عربی و اروپایی از یک جنگ سالار حمایت می نمایند. منظور وی از جنگ سالار، خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی است. (جزئیات بیشتر).

ص

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2919

به "مصر بر ادامه حمایت از خلیفه حفتر تأکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر بر ادامه حمایت از خلیفه حفتر تأکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید