مردم حق دارند بدانند منابع بانکی کجا هزینه می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، با بیان این که اشتغال تنها با دادن وام ایجاد نمی گردد گفت: جهت سرمایه گذاری در کشور باید به سمت صنعت و فراوری ناخالص داخلی برود.

مردم حق دارند بدانند منابع بانکی کجا هزینه می گردد

ابوالفضل فتح الهی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: تردیدی نیست که ایجاد اشتغال تنها با پرداخت تسهیلات امکانپذیر نیست و عوامل مختلفی مثل بحث مدیریت، منابع انسانی، تجهیزات و امکانات باید کامل گردد تا یک اشتغال پایدار ایجاد گردد؛ بنابراین لزوماً با پرداخت تسهیلات نمی توان اشتغالزایی کرد.

وی درباره انتشار لیست دریافت نمایندگان وام اشتغال روستایی ابراز عقیده کرد و گفت: انتشار اسامی دریافت نمایندگان وام اشتغال به دلیل اصل شفافیت بود و وزیر کار برای شفاف سازی هرچه بیشتر مدت ها به دنبال این بود تا فهرست اسامی صاحبان این طرح ها و دریافت نمایندگان این پول ها را به مردم اعلام کند. مردم حق دارند بدانند وجوه و منابعی که سرمایه گذاری می گردد در کجا هزینه می گردد؟

فتح الهی ادامه داد: حُسنش این است که مردم می بینند سرمایه گذاری به درستی صورت گرفته یا نه و اگر سرمایه گذاری جواب نداد و پاسخ لازم را از بازار سرمایه گذاری دریافت نکرد، دولت هم می تواند به تناسب بازخوردها تجدید نظر کند و تسهیلات را به بخش های دیگر سوق بدهد.

اشتغال در بخش خدمات پایدار نیست

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران توضیح داد: افزایش فراوری ناخالص داخلی زمانی محقق می گردد که بتوانیم ارزش اضافه نموده ایجاد کنیم و در بخش های صنعت و کشاورزی اشتغال با ظرفیت کامل اتفاق بیفتد. بخش خدمات نمی تواند به تنهایی ارزش اضافه نموده ایجاد کند چون پایدار نیست و بعضاً اشتغال کاذب به شمار می رود لذا راستا سرمایه گذاری در کشور باید به سمت صنعت و فراوری ناخالص داخلی (GDP) برود.

وی اضافه نمود: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نبود نقدینگی، تسهیلات دهی باید به نحوی صورت گیرد که مزیتی در بازار فراوری و ارزش اضافه نموده ایجاد کند. خواسته اکثر فراوری نمایندگان این است که میزان تسهیلات باید تغییرات محسوسی داشته باشد چون با توجه به اینکه ارزش پول ملی کاهش یافته اگر نرخ تسهیلات همان میزان قبل باشد، کمکی به فراوری و فراوری نماینده نمی نماید.

پروژه های عمرانی اشتغال عمده ایجاد می نماید

این مقام ارشد کارگری با اشاره به کاهش بودجه های عمرانی گفت: متأسفانه در بخش عمرانی شاهد کم شدن بودجه ها هستیم و دولت از بودجه عمرانی می زند در حالی که باید به آن اهمیت بدهد. امروز بسیاری از مسائل و مسائل اقتصاد کشور در گروی اجرای پروژه های عمرانی است که اشتغال عمده ای ایجاد می نماید.

وی در انتها گفت: با نگاه به آمارهای اشتغال طی سال های گذشته بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده در بخش خدمات رخ داده است. در بخش کشاورزی به دلیل افزایش نرخ نهاده های فراوری، این شاخص افزایش یافته و برخلاف انتظار، اشتغال بیشتری ایجاد شده ولی بخش صنعت به لحاظ ایجاد شغل در رده آخر واقع شده است.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار، آنالیز سهم اشتغال در بخش های عمده مالی حاکی از آن است که بخش خدمات با 49.9 درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و بخش های صنعت با 32.9 درصد و کشاورزی با 17.2 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. با وجود آنکه مشاغل خدماتی می توانند به سرعت ایجاد ظرفیت نمایند اما به اعتقاد کارشناسان، در شرایط بحرانی و اقتصادهای متزلزل پایداری خود را از دست می دهند و بدون همراهی بخش های صنعت و کشاورزی، توسعه اشتغال در بخش خدمات به ایجاد یک بازار کار متعادل منجر نخواهد شد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 551

به "مردم حق دارند بدانند منابع بانکی کجا هزینه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم حق دارند بدانند منابع بانکی کجا هزینه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید