ماشین آلات 3 استان شمالغرب کشور برای آواربرداری به میانه و سراب می آیند

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: ماشین آلات سه استان شمالغرب کشور شامل شهرهای اردبیل، ارومیه و زنجان برای آواربرداری به میانه و سراب می آیند.

ماشین آلات 3 استان شمالغرب کشور برای آواربرداری به میانه و سراب می آیند

محمد باقر هنربر در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: ماشین آلات عصر امروز یا صبح فردا می رسند و تجهیزات ارومیه و اردبیل به سراب و تجهیزات زنجان به میانه ارسال می شوند.

وی گفت: رایزنی هایی در مورد تسریع فرایند آواربرداری با مسئولان استانی و کشوری بنیاد مسکن و ستاد بحران داشته ایم، فرایند عملکرد بنیاد مسکن استان در این زمینه کند بوده و به همین منظور عصر امروز جلسه ای برگزار و گزارشی از تعداد و نوع ماشین آلات بنیاد مسکن استان در هر شهرستان و میزان فونداسیون برای ساخت اتاقک های اسکان موقت، ارائه می گردد.

وی متذکر شد: آواربرداری، اسکان موقت و بازسازی خانه ها برعهده بنیاد مسکن بوده و احتیاج به سرعت عمل بیشتری در این خصوص است.

هنربر در ادامه با اشاره به آمار هلال احمر در مورد تعداد چادرهای توزیع شده در بین زلزله زدگان گفت: بر اساس این گزارش، تا کنون 3500 تخته چادر به منظور اسکان اضطراری بین 12 هزار خانوار توزیع شده است.

وی گفت: با توجه به تقاضای تعدای از شهفرایندان ترکمانمچای برای دریافت چادر، در 10 نقطه شهر به صورت اردوگاهی چادر برپا شد، این افراد کسانی بودند که خانه هایشان در زمین لرزه اخیر، آسیب ندیده بود و به دلیلی ترس برای دریافت چادر مراجعه نموده بودند و دادن چادر به آنان خلاف قانون بود.

وی متذکر شد: تقاضا داریم تا یاری ها چه از طرف دستگاه ها و چه از طرف مردم به وسیله هلال احمر به مناطق زلزله ارسال گردد، چرا که تمامی اقلام یاریی و خانوارهای دریافت کننده رونوشت شده و امکان دریافت دوباره و چند باره از طرف بعضی خانوارها به صفر می رسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: حدود 100 دستگاه کانکس از طرف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به صورت امانی اهدا شده بود که 70 دستگاه آن به میانه ارسال شد و کانکس ها به صورت اردوگاهی و مجهز به سرویس بهداشتی و حمام و با مشخص نگهبان در منطقه مستقر و تعدادی نیز توسط ایرانسل اهدا شده است.

وی یادآور شد: با توجه به تصمیم بنیاد مسکن برای ساخت اتاقک هایی برای تامین اسکان موقت زلزله زدگان، هر کانکس اهدایی نیز به مناطق ارسال می گردد.

وی متذکر شد: معتقد هستم که اتاقک های عایق دار در برابر سرمای زیر 20 درجه سراب در فصل زمستان، مقاوم تر از کانکس هستند.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2487

به "ماشین آلات 3 استان شمالغرب کشور برای آواربرداری به میانه و سراب می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین آلات 3 استان شمالغرب کشور برای آواربرداری به میانه و سراب می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید