لیبی، نیروهای الوفاق به مرکز ترهونه نزدیک شدند

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس ستاد مشترک ارتش دولت الوفاق لیبی اعلام کرد که نیروهای این دولت به مرکز شهر ترهونه نزدیک شده اند.

لیبی، نیروهای الوفاق به مرکز ترهونه نزدیک شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، محمد علی المهدی الشریف رئیس ستاد مشترک ارتش دولت الوفاق لیبی گفت که نیروهای دولت الوفاق به مرکز شهر ترهونه نزدیک شده اند.

ترهونه در 88 کیلومتری طرابلس واقع شده است.

نیروهای دولت الوفاق لیبی در طرابلس در حال دفع حملات شبه نظامیان گروه موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته این کشور هستند.

احمد المسماری سخنگوی رسمی گروه موسوم به ارتش ملی لیبی پیش از این اعلام کرده بود که این نیروها با قدرت با تجاوز ترکیه به لیبی مقابله خواهند کرد.

وی گفته بود که شبه نظامیان مصراته زمینه را برای ورود متجاوزان ترکیه ای فراهم می کنند.

از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی در سال 2011، این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

ژنرال بازنشسته ارتش لیبی خلیفه حفتر که کنترل شرق کشور را بر عهده دارد، مورد حمایت برخی طرف های منطقه ای و بین المللی از جمله مصر و فرانسه است. وی طی چند ماه گذشته بارها تلاش کرده است از طریق لشکرکشی طرابلس را به سیطره خود درآورد و این در حالی است که حملات حفتر تا به امروز نتیجه ای به جز کشته شدن شهروندان لیبی و آواره شدن هزاران نفر از آنها نداشته است.

از سوی دیگر، دولت وفاق ملی نیز که مورد پذیرش بین المللی قرار گرفته، تحت ریاست فائز السراج عمل کرده و کنترل غرب لیبی را در دست دارد و نیروهای این دولت با حملات حفتر مقابله کرده اند.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2837

به "لیبی، نیروهای الوفاق به مرکز ترهونه نزدیک شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، نیروهای الوفاق به مرکز ترهونه نزدیک شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید