قرارداد ویلموتس: 1.3 ملیون یورو، تا خاتمه جام جهانی

به گزارش پرسینا بلاگ، با اینکه مدیران فدراسیون فوتبال همچنان دنبال مسکوت نگه داشتن این اتفاق بودند رئیس فراکسیون ورزش خبر اینکه ویلموتس گزینه نهایی فدراسیون فوتبال است را لو داد.

قرارداد ویلموتس: 1.3 ملیون یورو، تا خاتمه جام جهانی

اطمینان خاطر به مربی بلژیکی درباره زیرساخت ها و امکانات

به نظر می رسد مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده و به زودی وارد ایران خواهد شد هر چند شایعه شده بود او دوشنبه شب به تهران آمده است. البته فدراسیون فوتبال نیز این موضوع را به صورت رسمی اعلام ننموده و احتمالاً میخواهد در لحظه آخر این کار را انجام دهد.

بعد از واکنش عجیب روز سه شنبه طالقانی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال،امروز(سه شنبه) هم راهنمایی الله ممبینی حضور ویلموتس در ایران را برآورد رسانه ها دانست:با قطعیت نمی توانم بگویم که او سرمربی بعدی تیم ملی است، زیرا این صحبت ها فقط برآورد رسانه هاست و ما چند گزینه دیگر هم داریم. طبق آنالیز هایی که هیات رئیسه فدراسیون انجام داده است ما با چند مربی خوب اروپایی وارد مذاکره شده ایم، اما اینکه صحبت مارک ویلموتس است برآورد بیش نیست و باید منتظر باشیم و ببینیم در ادامه چه اتفاقی می افتد. اجازه بدهید که گزینه ها را نام نبرم تا زمانی که رسما قراردادی بسته نشده اسم فرد خاصی اعلام نگردد.

در عین حال بعد از سایت اخبار بلژیک که برای بار نخست این خبر را منتشر کرد طی یک روز گذشته بسیاری از سایت های دیگر از جمله شین هوا چین و خبرگزاری آلمان (DPA) نیز درباره حضور ویلموتس در ایران نوشتند که البته شاید منبع آنها نیز سایت ها و خبرگاری های داخلی خودمان باشد.

به هر حال در شرایطی که باز هم مدیران فدراسیون سعی در سکوت داشتند رئیس فراکسیون ورزش مجلس تقریبا ماجرا را لو داد تا ثابت گردد ویلموتس گزینه نهایی فدراسون فوتبال است. محمدرضا تابش با اشاره به نشست خود با وزیر ورزش، دو معاون وزارت خانه، رئیس فدراسیون فوتبال و همچنین مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:انتخاب هر چه سریع تر سرمربی تیم ملی فوتبال از جمله نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد تا تیم ملی هر چه سریع تر از سردرگمی خارج گردد. که آقای تاج در این باره گفت انتخاب سرمربی مراحل نهایی را طی می نماید.

جالب اینکه این نماینده مجلس غیر از اظهار داشت ویلموتس گزینه نهایی فدراسیون است اطلاعات جالبی هم درباره او داشت: او تیم بلژیک را از رتبه 54 به رتبه اول جهانی رسانده و در دوران عضویتش در تیم ملی بلژیک 28 گل به ثمر رسانده است یکی از ویژگی های مثبت او دید جوانگرایی و اعتقاد به کار پایه ای در فوتبال است به نحوی که تمرکز خوبی روی تیم های جوانان و امید دارد تا بستر خلاقیت و درخشش بازیکنان تیم ملی فراهم گردد.

با این حال درباره مبلغ قرارداد ویلموتس هم صحبت های زیادی مطرح شده است و بعضی معتقدند او 1.5 میلیون دلار نمی ارزد.امروز(سه شنبه)خبرگزاری تسنیم اظهار داشت مبلغ قرارداد وی پایین تر و حدود یک میلیون دلار است که با آپشن ها و شرایطی خاص ممکن است به 1.5 میلیون دلار نزدیک گردد.با این حال سایت hln بلژیک نوشت: طبق اطلاعاتی که در اختیار ما قرار گرفته مارک ویلموتس مراحل سرانجامی عقد قرارداد با ایران را سپری می نماید و مذاکرات او با فدراسیون فوتبال ایران به سرانجام رسیده. او با دریافت سالیانه 1.3 میلیون یورو در سال به عنوان سرمربی ایران فعالیت خواهد نمود.

همچنین گفته می گردد با توجه به مشکل پرداخت حقوق به سرمربی خارجی ،طبق توافقات انجام شده با ویلموتس، بهترین و در دسترس ترین راه برای پرداخت دستمزد او به وسیله فیفاست. فدراسیون جهانی فوتبال سالیانه یاری هایی به فدراسیون های عضو خود می نماید که رقم قابل توجهی است و در صورتی که مسئله ای ایجاد نگردد، فدراسیون میخواهد از این یاری ها و به وسیله فیفا دستمزد سرمربی آینده تیم ملی را پرداخت کند.

همچنین براساس خبرهای منتشر شده اعتبار قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال تا سرانجام جام جهانی 2022 است.

طبق اعلام خبرگزاری ها یکی از موارد اصلی و اساسی که در مذاکرات تاج و ویلموتس وجود صحبت درباره امکانات و زیرساخت های فوتبال ایران بوده است. ویلموتس به عنوان فردی که سال ها در قاره اروپا مربیگری نموده درباره اهمیت این موضوع صحبت و بر ضرورت وجود امکانات و زیرساخت های لازم تأکید نموده است. مهدی تاج هم توضیحات لازم درباره امکانات را به این مربی داده و ویلموتس در جریان تمام امکانات و شرایط مرکز ملی فوتبال قرار گرفته است.

3-670

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 512

به "قرارداد ویلموتس: 1.3 ملیون یورو، تا خاتمه جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد ویلموتس: 1.3 ملیون یورو، تا خاتمه جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید