فاینانس خط 2 مترو شیراز کلید خورد

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران: استاندار فارس با اشاره به استفاده از فاینانس برای اجرای خط 2 متروی شیراز گفت: مراحل قانونی اخذ تسهیلات فاینانس خط دو مترو شیراز در دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین تا چند ماه آینده انجام می گردد.

فاینانس خط 2 مترو شیراز کلید خورد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از شیراز، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس سید محمد احمدی که برای انجام مذاکره فاینانس خط 2 مترو شیراز به جمهوری خلق چین سفرکرده است، گفت: پس از سفر ریاست جمهوری به استان فارس و تصویب فاینانس برای خط دو مترو شیراز، این موضوع به صورت جدی در دستور کار مسولان استان قرار گرفته است.

استاندارفارس اضافه نمود: در این راستا هیئتی از استان فارس با شرکت بین المللی سیتیک که تجربه فاینانس در بیش از 20 کشور جهان را دارد و همچنین دو خط مترو تهران را نیز فاینان سکرده، مذاکره و به تفاهم کلی رسیدند.

احمدی با بیان اینکه در تفاهم صورت گرفته در چند ماه آینده، مراحل قانونی اخذ تسهیلات فاینانس در دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین انجام می گردد گفت: خط دو مترو شیراز به طول 15 کیلومتر از شهرک میانرود واقع در جنوب شهر شیراز آغاز و با 13 ایستگاه به کلبه سعدی واقع در چهار راه پیرنیا خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: این خط که شمالی - جنوبی بوده، مکمل خط یک شیراز که شرقی غربی و در طول شهر شیراز است و به صورت قابل توجهی کاهش ترافیک، عدم آلودگی هوا، تسریع و ایمنی سفر در شهر شیراز را به دنبال دارد.

استاندار فارس گفت: فاز اول خط یک مترو شیراز به طول 10.5 کیلومتر در سال گذشته توسط معاون اول ریاست جمهوری افتتاح و هم اکنون مورد استفاده مردم شیراز است.

احمدی با بیان اینکه شهر شیراز بعد از تهران و مشهد سومین شهر کشور است که دارای حمل و نقل ریلی درون شهری است اضافه نمود: برای افتتاح 14 کیلومتر باقی مانده فاز دوم خط یک برنامه ریزی لازم صورت گرفته که تا سرانجام سال 95 به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگاران، در این سفر معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری، نایب رئیس شواری اسلامی شهر شیراز و مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز استاندار فارس را همراهی می نمایند.

ب

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2944

به "فاینانس خط 2 مترو شیراز کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاینانس خط 2 مترو شیراز کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید