علم بدنسازی در ایران سیر قهقرایی را طی می نماید

به گزارش پرسینا بلاگ، یک مدرس بدنساز فوتبال معتقد است که علم بدنسازی در فوتبال به دلیل نداشتن دستورالعمل و قوانین تعیین برای مربیان بدنساز صندلی تعریف شده ای بین تیم های لیگ برتر و تیم ملی ندارد و سیر نزولی را طی می نماید.

علم بدنسازی در ایران سیر قهقرایی را طی می نماید

غلامرضا جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با وجود این که علم بدنسازی در بهبود عملکرد بازیکنان فوتبال حرف اول را در جهان می زند و هیچ بازیکنانی بدون داشتن آمادگی بدنی از نظر تکنیک و تاکتیک نیز عملکرد خوبی را در 90 دقیقه بازی ندارد، متأسفانه این علم در ایران سیر نزولی خود را طی می نماید و هنوز نتوانسته ایم شاهد بازی خوب و پرسرعت از سوی بازیکنان در رقابت های لیگ برتر باشیم.

وی گفت: به دلیل عدم نظارت سازمان لیگ بر روی عملکرد مربیان بدنساز، هر مربی با عنوان بدنساز به صورت رابطه ای و سلیقه ای وارد لیگ برتر می گردد بدون این که شاهد پیشرفت چشمگیری در قدرت بدنی بازیکنان از نظر بدنسازی باشیم. امروز در جهان متدهای جدیدی وارد علم بدنسازی شده است که فوتبال ما چه از نظر نرم افزاری و چه سخت افزاری نسبت به این تغییرات عقب است.

این مدرس بدنساز فوتبال توضیح داد: وقتی لیگ برتر فوتبال ایران را با لیگ های برتر اروپا مقایسه می کنیم می بینیم جذابیتی که لیگ های اروپایی دارند، لیگ های برتر فوتبال ایران به خاطر پایین بودن میزان سرعت دوندگی بازیکنان از چنین جذابیتی برخوردار نیست و شاهد بازی پرتحرک، پویا و تماشاگرپسند از سوی بازیکنان فوتبال نیستیم.

جهانی توضیح داد: متأسفانه به خاطر نبود دستورالعمل و قوانین خاص برای همکاری مربیان بدنساز با تیم های باشگاهی و تیم ملی، افرادی به عنوان مربی بدنساز وارد این حیطه می شوند بدون این که سوابق درخشانی در بدنسازی داشته باشند و یا همانند مربیان فوتبال دوره های مربیگری فیفا را سپری نموده باشند. در نتیجه به صورت رابطه و بدون این که سررشته ای در علم بدنسازی داشته باشند، وارد تیمی می شوند که در ارتقا و بهبود عملکرد بازیکنان نقش مثبتی ندارند.

وی در سرانجام گفت: امیدوارم سازمان لیگ برتر برای سال آینده قوانین مشخصی را برای جذب مربیان بدنساز در تیم های لیگ برتر تدوین کند تا علم بدنسازی پیش از این به قهقرا نرود.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 175

به "علم بدنسازی در ایران سیر قهقرایی را طی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علم بدنسازی در ایران سیر قهقرایی را طی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید