عطوان: ترامپ دروغگویی حرفه ای است، بزودی خسارت آمریکایی ها روشن می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، تحلیلگر عربی سرشناس منطقه، اقدام ترامپ در انکار تلفات نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد پس از پاسخ موشکی ایران را در راستای دروغگویی های او دانست و گفت، ترامپ دروغگویی حرفه ای است. بزودی حقیقت خسارت آنها روشن خواهد شد.

عطوان: ترامپ دروغگویی حرفه ای است، بزودی خسارت آمریکایی ها روشن می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم در بخش سخن سردبیر خود به قلم عبدالباری عطوان به تشریح سخنان شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی در عراق پرداخت.

ترامپ دروغگوی حرفه ای است که واقعیت را درباره تلفات نیروهایش در پایگاه عین الاسد نگفت؛ نویسنده با این عنوان برای یادداشت خود به بیان شواهد اثبات مستقیم ناراستی و خلاف حقیقت بودن سخنان رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

در مقدمه این یادداشت آمده است: به دست آوردن هرگونه شواهد عینی که تأیید کننده میزان خسارات انسانی باشد که در صفوف سربازان آمریکایی در پایگاه عین الاسد در غرب عراق رخ داد، هنوز زود است، اما شواهد زیادی داریم که دروغ دونالد ترامپ را درباره اینکه حمله به عین الاسد هیچ تلفات جانی از بین نظامیان آمریکایی نداشته است، تایید می نماید؛ رئیس جمهوری که در سخنرانی کوتاه دیروزش درباره ایران مأیوس و نگران به نظر می رسید.

نویسنده پنج دلیل برای اثبات دروغگویی مجدد ترامپ ذکر کرد:

1- ترامپ، قبلاً در واکنش به اقدام ایران در سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی بر فراز تنگه هرمز، در بیستم ژوئن گذشته، ادعا نموده بود که یک پهپاد ایرانی را به تلافی آن پهپاد، سرنگون نموده است و وعده داد که ویدیویی را برای اثبات ادعای خود منتشر می نماید، اما هنوز با گذشته چند ماه از آن اتفاق ما ویدیویی ندیدیم.

2- ترامپ تاکید نمود که حملات هوایی تلافی جویانه علیه ایران را 10 دقیقه قبل از رسیدن جنگنده ها به اهدافشان در عمق ایران لغو نموده است، اما هیچ دلیلی در اثبات ادعای خود ارائه نکرد.

3- ترامپ قول داد انتقام هر حمله ایران به منافع آمریکا و متحدانش در خاورمیانه و دنیا را می گیرد و هنگامی که تاسیسات آرامکو در بقیق و خریص عربستان هدف گرفته شد زبانش را قورت داد و گفت که او سلاح به عربستان می فروشد نه اینکه آن سلاح ها را برای حفاظت از آن به کار گیرد.

4- روزنامه نگاران آمریکایی هشت دروغ از مشهورترین دروغ های ترامپ را رصد نموده اند که یکی از آن هشت دروغ این است: ایرانی ها بعد از توافق هسته ای، 150 میلیارد دلار از آمریکا گرفتند.

5- ترامپ ادعا نموده که ابوبکر البغدادی را کشته و قبل از آن گفته بود که حمزه بن لادن را کشته است اما تا به امروز اجساد این دو مرد یا اجساد همسر البغدادی و فرزندانش را که با او کشته شدند ندیدیم و ترامپ ادعا کرد، آنها را به دریا انداخته است.

نویسنده با اشاره به این نکته که ترامپ در سخنرانی شب گذشته خود نابودی تاسیسات و ظرفیت های پایگاه آمریکایی عین الاسد را انکار نکرد، گفت: حتی اگر فرض بگیریم که موشک های ایرانی هیچ آمریکایی را در پایگاه عین الاسد نکشته است اما رد نکردن نابودی تاسیسات عین الاسد نشان می دهد رهبری ایران می تواند تصمیم قاطع و بدون تردیدی برای شلیک موشک به بزرگ ترین پایگاه آمریکایی در عراق بگیرد، موشک هایی که در اصابت به اهدافشان بسیار دقیق هستند.

در ادامه یادداشت با تاکید بر اینکه ترامپ به دنبال استفاده از قدرت نظامی و ارتش بزرگ آمریکا در پاسخ به حمله ایران نیست، آمده است: رئیس جمهور ایالات متحده می داند، تک یعنی پاتک و هرچند اگر راست گفته باشد که کسی کشته نشده اما معنایش این نیست که در حمله دوم هم کسی کشته نخواهد شد.

نویسنده تهدید آمریکا به اعمال تحریم های اضافی علیه ایران پس از پاسخ موشکی ایران را خنده دار و نشانه استیصال ترامپ خواند و گفت: دیگر چه تحریم هایی باقی مانده که آمریکا هنوز علیه ایران اعمال ننموده است. آخرین تحریم ها علیه محمد جواد ظریف و پس اندازهایش در بانک های آمریکا بود. شاید در تحریم های بعدی می خواهد جلوی لبخند مشهور ظریف را بگیرد.

عطوان تقابل میان ایران و آمریکا را یک جنگ فرسایشی دراز مدت و باز به روی همه احتمال ها خواند و گفت: این جنگ به مدیریت قابل اعتماد، بردباری و زیرکی احتیاج دارید و ایرانی ها تا به امروز برنده آن بودند با این لحاظ که یک کشور دنیا سومی هم هستند.

نویسنده گام دوم و بعدی ایران برای انتقام سخت از آمریکا را ناامن و بی ثبات کردن پایگاه های آمریکایی در خاورمیانه و به ویژه منطقه خلیج فارس به منظور زمینه سازی اخراج اشغالگران آمریکایی از منطقه خواند و اضافه کرد: متحدان منطقه ای ایران نظیر الحشد الشعبی در عراق، انصار الله در یمن و حزب الله در لبنان و جنبش های حماس و جهاد اسلامی در غزه برای این مهم وارد عمل می شوند و بعید نیست نقش ها در این خصوص بین گروه ها(ی مقاومت) تقسیم گردد و برای اجرای آن منتظر چراغ سبز باشند، البته اگر چراغ سبز آن داده نشده باشد، زیرا الحشد الشعبی که قطعا انتقام ترور ابومهدی را خواهد گرفت.

نویسنده با به کارگیری این تعبیر درباره شیوه مقابله تهران با خصومت آمریکایی که سران ایران اعصاب ترامپ را به بازی گرفتند، گفت: ایرانی ها انبارهای موشک های دقیق خود را طی روزها و هفته های آینده به روی متحدان خود خواهند گگردد تا به دقیق ترین و پیشرفته ترین موشک ها دست یابند که دشمن از آن غافلگیر می گردد.

به عقیده عطوان پیغام ایران(از واکنش های اخیر آن به جنایات آمریکا) می گوید که ما این جهت را آغاز کردیم شما تکمیل کنید و اما پیغام دیگر برای چین و روسیه است که می گوید ما متحد قابل اعتماد هستیم که می توانید به آن اعتماد کنید.

در انتها این یادداشت نویسنده با بیان اینکه ترامپ سال انتخاباتی آسوده ای را پیش رو نخواهد داشت، گفت: ترامپ در سال انتخاباتی پیش رو، رنگ آرامش را نخواهد دید. همچنین متحدان ترامپ در منطقه و کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس] هم خواب راحتی نخواهند داشت. واقعیت ها درباره خسارت [انسانی و مادی] آمریکایی ها در حمله موشکی ایران در آینده نزدیک روشن خواهد شد و اگر این، روشن نگردد، چیزهای دیگری مشاهده خواهیم کرد

ص

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3058

به "عطوان: ترامپ دروغگویی حرفه ای است، بزودی خسارت آمریکایی ها روشن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطوان: ترامپ دروغگویی حرفه ای است، بزودی خسارت آمریکایی ها روشن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید