طرح مجلس برای ساماندهی کارکنان دولت ، اولویت اول بهارستان استخدام این افراد است

به گزارش پرسینا بلاگ، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با تصویب شدن این طرح تمامی کارکنان دولت شرایطشان معین خواهد شد و بعد از آن نیز افرادی که بخواهند جذب دستگاه های دولتی شوند باید به وسیله ازمون جذب شوند که از این به بعد ...

طرح مجلس برای ساماندهی کارکنان دولت ، اولویت اول بهارستان استخدام این افراد است

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، اظهار کرد: موضوع مهمی که اکنون در دستورکار کمیسیون اجتماعی قرار گرفته است طرح ساماندهی کارکنان دولت است که یکی از طرح های مهم مجلس می تواند به حساب بیاید.

وی ادامه داد: موضوع این طرح تعیین تکلیف شرایط قرارداد های کلیه کارکنان دولت است که مجلس میخواهد یک ساماندهی اساسی در این نوع قرارداد ها انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با تصویب شدن این طرح تمامی کارکنان دولت شرایطشان تعیین خواهد شد و بعد از آن نیز افرادی که بخواهند جذب دستگاه های دولتی شوند باید به وسیله ازمون جذب شوند که از این به بعد جذب افراد دارای چارچوب ضابطه مند خواهد شد.

اسماعیلی توضیح داد: یکی از مطالبات جدی مردم و کارکنان دولت از مجلس درباره سروسامان دادن به نوع قراردادها بود که کمیسیون اجتماعی مجلس به این مورد ورود پیدا کرد که دیگر شاهد نارضایتی هایی در سطح جامعه و دستگاه های دولتی درباره قرارداد ها نباشیم.

وی اعلام کرد: اولویت اول مجلس برای کارکنان دولت استخدام این افراد است باتوجه به سابقه کار هر فرد و بعد از این مورد هم هر جذب جدیدی باید با برگزاری آزمون سراسری در دستگاه دولتی انجام گردد یعنی با مصوب شدن این قانون دیگر چند نوع قرارداد در دستگاه های دولتی نخواهیم داشت.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تمام کارکنان جدید الورود پیمانی خواهند شد، گفت: این موضوع باعث می گردد که بعد از دو یا سه سال توقعی برای افراد ایجاد نگردد که باید حتما رسمی شوند که مثال عینی آن دانشگاه های پیغام نور و آزاد است که کارکنان آن ها توقع استخدام رسمی را دارند.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح برای دولت بار اقتصادی نخواهد داشت؟ اعلام کرد: مجلس در حال یاری کردن به دولت برای تامین بار اقتصادی آن است حتی با سازمان برنامه و بودجه هماهنگی های لازمی اجرا شده شده است که بار اقتصادی آن طوری تنظیم گردد که برای دولت مشکل آفرین نباشد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6636

به "طرح مجلس برای ساماندهی کارکنان دولت ، اولویت اول بهارستان استخدام این افراد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مجلس برای ساماندهی کارکنان دولت ، اولویت اول بهارستان استخدام این افراد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید