صندوق نوآوری و شکوفایی اجازه ندهد شرکت های صوری به نام دانش بنیان رشد کنند

به گزارش پرسینا بلاگ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از صندوق نوآوری و شکوفایی خواست ضمن ارتباط گیری با شرکت های واقعی دانش بنیان، اجازه رشد به شرکت های صوری این حوزه را ندهد تا به سبب آن نوعی بی اعتمادی در این زمینه ایجاد نشود.

صندوق نوآوری و شکوفایی اجازه ندهد شرکت های صوری به نام دانش بنیان رشد کنند

محمدابراهیم رضایی کننده خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقش و جایگاه صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این صندوق به دلیل جایگاهی که در این زمینه دارد باید به خوبی مورد حمایت قرار گیرد.

وی در ادامه در توصیه ای به صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق به راحت ترین وجه ممکن باید با شرکت های واقعی دانش بنیان ارتباط گرفته و اجازه ندهد تا شرکت های صوری تحت عنوان شرکت دانش بنیان رشد کنند که این مسأله می تواند بی اعتمادی به این شرکت ها را افزایش دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر سهولت بخشیدن به پروسه اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: اگر زیاد سخت گیری کنیم حق مطلب ادا نمی شود و رشد این شرکت ها آنگونه که توقع داریم پیش نمی رود.

رضایی اضافه نمود: نباید پیچ و خم های زیادی پیش روی شرکت های دانش بنیان قرار داد. باید بدانیم که بزرگترین سرمایه شرکت های دانش بنیان، علم آنهاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

کننده خمین در مجلس در ادامه، توصیه خود به شرکت های دانش بنیان را اینگونه بیان نمود: این شرکت ها باید با بخش خصوصی به ویژه در حوزه صنعت ارتباط بگیرند تا ضمن فروش محصولاتشان، فعالیت هایشان وسیع تر شود.

وی همچنین به تاثیر فعالیت شرکت های دانش بنیان در گذر کشور از تحریم ها اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان اگر مورد توجه قرار گیرند و حمایت شوند در بسیاری از منابع که در کشور هزینه می شود، صرفه جویی خواهد شد. شرکت های دانش بنیان می توانند اقتصاد کشور را نجات داده و ما را از گرفتاری های پیرامون موضوعات اقتصادی برهانند.

رضایی شرح داد: از مسؤولان کشور تقاضا داریم مقداری به نحوه فعالیت شرکت های دانش بنیان آشنا شوند. گاهی اوقات یک شرکت دانش بنیان می تواند به اندازه یک وزارتخانه درآمد داشته باشد .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فعالیت شرکت های دانش بنیان طی سال های اخیر رو به رشد بوده یا خیر، گفت: بله، روند رو به رشد بوده است، به خصوص در یکی دو سال اخیر این رشد کاملا احساس شده است. این شرکت ها در سال های اخیر بسیار رشد کرده اند و در حال حاضر انگیزه خوبی برای فعالیت آن ها وجود دارد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1756

به "صندوق نوآوری و شکوفایی اجازه ندهد شرکت های صوری به نام دانش بنیان رشد کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق نوآوری و شکوفایی اجازه ندهد شرکت های صوری به نام دانش بنیان رشد کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید