صالحی: مبارزه با جریان های افراطی وظیفه همگانی است

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) - علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پی وقوع حادثه تروریستی در مدرسه دخترانه سید الشهداء در غرب کابل و شهادت جمعی از شهروندان بی گناه بویژه دختران دانش آموز، پیامی صادر کرد.

صالحی: مبارزه با جریان های افراطی وظیفه همگانی است

به گزارش روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، متن کامل این پیغام به توضیح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ مَن قُتِلَ مَظلوماً فَقَد جَعَلنا لِوَلیه سُلطاناً

بنا بر گواهی آموزگار پیر تاریخ، افغانستانِ عزیز، پارۀ تن و بخش جدایی ناپذیر از پیکرۀ پرشکوه حوزۀ تمدّنی ایرانِ فرهنگی است.

افغانستان عزیز، مَهد علم و فضل و فضیلت و زادگاه و پرورشگاه بسیاری از عظیمان و قلّه های شعر و ادب پارسی و سرآمدان و طلایه داران عرفان اسلامی است. برای عاشقان و دلباختگان این میراث عظیم فرهنگی، مایۀ دریغ و افسوسِ بسیار است که بخشهایی از دیارِ عاشقان ادب و عرفان ایرانی و اسلامی طی دهه های اخیر به کمینگاه جریانهای افراطی و تکفیری تبدیل شده و اخبار تحرکاتِ ضد بشری و ددمنشانۀ آنان گاه و بیگاه در صدر اخبار دنیا قرار می گیرد.

حملۀ روز شنبه به مدرسۀ دخترانۀ سیدالشهداء(ع) در غرب کابل و شهادت جمعی از شهروندان بی گناه بویژه دخترانِ معصوم و مظلومِ آن سرزمینِ ستمدیده، دلهای بسیاری از مردمان دنیا و قلوب انسانهای برخوردار از وجدان مطلع و بیدار را در غمی جانکاه فرو بُرد. در این میان، این حادثۀ دلخراش برای ما ایرانیان و علاقه مندان به سرافرازی و بهروزیِ افغانستانِ عزیز همچون داغی سوزان است که به فراموشی سپردن آن سخت سخت و ناممکن می نُماید.

اینجانب به عنوان یکی از دلبستگان گنجینه علمی و فرهنگی ایران زمین با قلبی آکنده از اندوه، این ضایعۀ عظیم را به ملّت و دولت افغانستان خاصّه بازماندگان و بستگان قربانیان این اقدام ضدبشری تسلیت می گویم. بدون تردید، این حادثه جان فرسا و دلخراش بار دیگر این واقعیتِ غیرقابل انکار را بر همۀ ما عیان می نماید که مبارزه با جریانهای افراطی و تفکراتِ تکفیری که نتیجه برداشت های سطحی و وارونه از تعالیم آیین حنیف اسلام است، وظیفۀ همگانی است.

اینجانب ضمن محکوم نمودن این اقدام ددمنشانه و ضد انسانی، بر ارواح طیّبۀ شهدای این حادثۀ روحگزا درود میفرستم و از درگاه حضرت احدیّت مسئلت می نمایم تا به حُرمت و برکت ماه پرفضیلت رمضان و در آستانۀ فرارسیدن عید سعید فطر، این عزیزان سفر نموده به دیار ابدیّت را جلیس و همنشین انبیاء و اولیاء و نیکان و ابرار قرار دهد.

حافظ وصال می طلبد از ره دعا/یا رب دعای خسته دلان مستجاب کن.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7238

به "صالحی: مبارزه با جریان های افراطی وظیفه همگانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی: مبارزه با جریان های افراطی وظیفه همگانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید