صادرات خودروی مکزیک رکورد زد، آمریکایی ها مشتری بزرگ مکزیکی ها

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، انجمن صنعت خودرو مکزیک خاطرنشان کرد، صادرات خودرو این کشور در ماه گذشته میلادی یعنی ژوئن به دلیل افزایش صادرات به خریداران در آمریکا به یک رکورد تبدیل شد.

صادرات خودروی مکزیک رکورد زد، آمریکایی ها مشتری بزرگ مکزیکی ها

این در حالی است که میزان صادرات خودرو مکزیک در ماه ژوئن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 12 درصد و همچنین فراوری اتومبیل در این کشور 4.9 درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین کارخانه های خودروسازی مکزیک در ماه گذشته میلادی 276 هزار و 626 دستگاه خودرو را صادر و 334 هزار و 606 خودرو فراوری کردند.

بر همین اساس، صادرات خودرو مکزیک به آمریکا که بزرگ ترین شریک تجاری این کشور هم محسوب می شود به 215 هزار و 235 دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن از رشد 16 درصدی برخوردار شد.

البته صادرات خودرو مکزیک به منطقه آمریکای لاتین و اروپا هر کدام به ترتیب 6.7 درصد و 6 دهم درصد کاهش نشان می دهد؛ در حالیکه صادرات خودروی این کشور به آسیا تقریبا 64 درصد روند صعودی به خود گرفته است.

مکزیک در حدود یک پنچم از فراوری خودروی آمریکای شمالی را انجام می دهد.

همچنین مجموع صادرات خودرو مکزیک در شش ماه نخست امسال میلادی به یک میلیون و 510 هزار خودرو رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 14 درصد افزایش نشان می دهد و یک رکورد محسوب می شود.

بر پایه این گزارش، مکزیک به دنبال از سرگیری مذاکرات نفتا با آمریکا و کانادا است؛ مذاکراتی که پیش از این توسط دونالد ترامپ تغییر جهت داده و رئیس جمهور آمریکا خواستار ایجاد فرصت منصفانه تر برای شرکت ها و کارگران آمریکایی با ایجاد معاهده جدید نفتا است.

ضمن اینکه شکوفایی صنعت خودرو سازی مکزیک به سود بردن از پیمان نفتا بر می شود که این کشور را به یک هاب صادراتی به دلیل ارزان بودن کارگر و تجارت آزاد با بیش از 40 کشور تبدیل نموده است.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2005

به "صادرات خودروی مکزیک رکورد زد، آمریکایی ها مشتری بزرگ مکزیکی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات خودروی مکزیک رکورد زد، آمریکایی ها مشتری بزرگ مکزیکی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید