شیخ عطار: تحریم کمتر از جنگ، ناقض حقوق انسان ها نیست

به گزارش پرسینا بلاگ، قائم مقام پیشین وزیر امور خارجه تاکید کرد: تحریم یک ابزار نهادینه شده در سیاست خارجی آمریکا است. تحریم ها کمتر از جنگ، ناقض حقوق انسان ها نیست.

شیخ عطار: تحریم کمتر از جنگ، ناقض حقوق انسان ها نیست

به گزارش خبرنگاران، علیرضا شیخ عطار که در نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی؛ تروریسم و تحریم صحبت می کرد با بیان اینکه رویه آمریکا و متحدین آنها در قبال ایران فشار اقتصادی از جنس تحریم است گفت: رویه تحریم کم هزینه تر از جنگ نیست و آمریکایی ها به طور جدی از دهه 90 تحریم ها را تئوریزه کردند. گرچه سابقه تحریم توسط آنها قدمت زیادی دارد.

وی اضافه نمود: با گذشت زمان و نقش بیشتر بانک ها، آنها مهمترین ابزار تحریم شدند در واقع به عنوان ابزار کارآمد قرار گرفتند و اکنون هم آمریکا مدعی است که یک جانبه تحریم ها را اعمال می کند با سایرین هم کاری ندارد و برای خود نوعی هنجار بین المللی تعریف کرده است.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین اظهار کرد: تحریم ها یک ابزار نهادینه شده در سیاست خارجی آمریکا هستند و در چنین مجامع و نشست های تخصصی نویسندگان و تحلیل گران می توانند نوع تحریم ها را به طور دقیق تحلیل کنند.

وی ادامه داد: مقوله جنگ به علت هزینه هایی که برای کشور طرف مقابل دارند آسیب زیادی وارد می کند اما تحریم هایی که آمریکا تاکنون اعمال کرده نه مسائل حقوق بشر و نه صلح در آنها رعایت نشده است. در حالی که تحریم ها به هیچ وجه کمتر از جنگ ناقض حقوق انسان ها نیستند.

شیخ عطار با اشاره به سخنان اخیر کننده رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل که بیان داشت تلاش برای براندازی حکومت از طریق اقتصاد، نقض ابتدایی ترین حقوق انسان ها است، گفت: یادمان باشد تحریم حق حیات، حق توسعه و حق دسترسی به اطلاعات و مالکیت را از آنها سلب می کند و تحریم آمریکا علیه ما نیز ناقض اینها است.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 774

به "شیخ عطار: تحریم کمتر از جنگ، ناقض حقوق انسان ها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیخ عطار: تحریم کمتر از جنگ، ناقض حقوق انسان ها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید