شرط رئیس جمهور افغانستان برای آزادی زندانیان طالبان

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس جمهور افغانستان که همیشه تاکید داشت تنها دولت صلاحیت آزادی زندانیان طالبان را دارد برای رهایی این زندانیان شرط گذاشت.

شرط رئیس جمهور افغانستان برای آزادی زندانیان طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در سفر به ننگرهار گفت که در رابطه با درخواست طالبان برای آزادی 5 هزار زندانی این گروه به عنوان پیش شرط گفت وگوهای بین الافغانی گفت: توافق دو طرف وجود دارد، آن ها شرایط دارند و ما نیز شرایط داریم.

وی با اشاره به احتمال عدم زندانیان طالبان پیش از مذاکرات بین الافغانی گفت: طالبان کی پاکستان را ترک خواهند کرد؟

غنی در بخش دیگری از سخنرانی اش نیز خطاب به طالبان اظهارداشت: چگونه است که این گروه با خارجی ها صلح می نماید اما به کشتن نیروهای امنیتی افغان ادامه می دهد.

وی تاکید نمود: افغان کشی جرم است، بیایید رقابت مثبت کنیم، تصمیم پشت پرده گرفته نمی گردد، تصمیم نهایی در خصوص صلح به مردم ارتباط دارد. در ولایت های عظیم صلاحیت بیشتری به والیان داده می گردد.

رئیس جمهور افغانستان در رابطه با نگرانی های درباره حقوق زنان درصورت بازگشت طالبان به قدرت نیز بیان نمود: زنان در افغانستان می خواهند تا حقوق قانونی و شرعی خودشان را داشته باشند.

این در حالی است که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان می گوید که این گروه برای شروع گفت وگوهای بین الافغانی آماده است اما این موضوع در گرو آزادی 5 هزار زندانی این گروه می باشد.

مجاهد همچنین بیان نمود که براساس توافق با آمریکا نیروهای طالبان به نیروهای خارجی حمله نخواهند کرد اما حملات علیه نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهد یافت.

.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3562

به "شرط رئیس جمهور افغانستان برای آزادی زندانیان طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط رئیس جمهور افغانستان برای آزادی زندانیان طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید