سه تکلیف برای مشاوران املاک، نحوه دریافت کد رهگیری برای وام ودیعه

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران: مستاجران بدون کد رهگیری برای برخوداری از وام ودیعه می توانند با پرداخت 100 هزار تومان کد رهگیری دریافت نمایند.

سه تکلیف برای مشاوران املاک، نحوه دریافت کد رهگیری برای وام ودیعه

در جلسه 39 کارگروه مقابله با پیامدهای مالی کرونا با درخواست وزارت راه و شهرسازی نظارت بر روابط قیمتی بازار معاملات مسکن و مشخص نرخ تعرفه های مشاوران املاک جهت تسهیل پرداخت وام حمایتی حمایتی کرونا مشخص شد.

بر اساس بند اول مصوبات جلسه 39 کارگروه سه تصمیم برای تسهیل دریافت وام ودیعه اتخاذ شد.

1- آن دسته از دفاتر مشاورین املاک دارای پروانه کسب که قبلاً مبادرت به انعقاد قرارداد اجاره واحد مسکونی برای متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن بدون اخذ کد رهگیری کرده اند، در صورتی که در حال حاضر امکان صدور کد رهگیری در سامانه ایران املاک را دارند مکلفند با قید فوریت پس از مراجعه مستأجر و بدون احتیاج به حضور موجر نسبت به ثبت معامله در سامانه مذکور و صدور کد رهگیری برای قرارداد منعقده اقدام کنند. دفاتر مشاورین املاک مجاز هستند حداکثر هزینه ثابتی مجموعاً به میزان یکصد هزار تومان فقط از مستأجر برای انجام این اقدامات دریافت کنند.

2- کلیه دفاتر مشاورین املاک مجاز هستند برای آن دسته از متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن که قراردادهای اجاره واحد مسکونی آنها در دفاتر مشاورین املاک منعقد شده است که آن دفاتر در حال حاضر امکان صدور کد رهگیری در سامانه ایران املاک را ندارند، در صورت مراجعه مستأجر و بدون احتیاج به حضور موجر نسبت به ثبت معامله در سامانه مذکور و صدور کد رهگیری برای قرارداد منعقده با اخذ حداکثر هزینه ثابتی مجموعاً به میزان یکصد هزار تومان فقط از مستأجر اقدام کنند.

3- آن دسته از مشاورین املاک دارای پروانه کسب که در حال حاضر امکان صدور کد رهگیری در سامانه ایران املاک را دارند، مجازند برای متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن که دارای اجاره نامه دستی هستند در صورت درخواست مستاجر و با حضور موجر نسبت به تنظیم قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری با اخذ حداکثر هزینه ثابتی مجموعاً به میزان دویست و پنجاه هزار تومان از مستاجر اقدام کنند.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7047

به "سه تکلیف برای مشاوران املاک، نحوه دریافت کد رهگیری برای وام ودیعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه تکلیف برای مشاوران املاک، نحوه دریافت کد رهگیری برای وام ودیعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید