سلامتی را فدای یک شب دورهمی نکنیم

به گزارش پرسینا بلاگ، فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری به مردم توصیه کرد شب یلدا را با توجه به شیوع ویروس کرونا، بدون دورهمی های مرسوم برپا نمایند و سلامتی خود و اعضای خانواده را به خطر نیندازند.

سلامتی را فدای یک شب دورهمی نکنیم

به گزارش خبرنگاران، دکتر حمید عمادی روز آدینه در تبادل نظر با ایرنا اضافه کرد: دورهمی های شبانه به خصوص اینکه در آستانه شب یلدا نیز هستیم سبب شیوع بیشتر ویروس کرونا در سطح جامعه و افزایش آمار بستری و مرگ و میر هموطنان به خصوص قشر سالمند خواهد شد.

وی گفت: به رغم این که شب یلدا یک سنت خوب و حسنه است و سبب جمع شدن مردم در کنار هم خواهد شد اما سال جاری در شرایط خاصی قرار داریم زیرا نتایج مطالعات صورت گرفته در جهان نشان داده مهمترین راه انتقال کرونا ایجاد تجمعات کوچک است که در ایران این موضوع بیشتر ختم به دورهمی های خانوادگی می گردد.

دکتر عمادی گفت: مردم نباید با این دید که مثلاً کادر درمان خسته شده اند به موضوع سلامتی خود نگاه نمایند بلکه فقط باید به لحاظ حفظ جان خود و عزیزان خویش مانع از گسترش بیماری کرونا شوند.

فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیر با تاکید بر سرد شدن هوا و بسته بودن پنجره های منازل توسط مردم، فضای بسته بدون جابجایی هوا را در اینگونه شرایط بهترین مکان برای انتقال کرونا دیگران مطرح کرد.

وی گفت : نباید با نادیده دریافت پروتکل های بهداشتی آن هم فقط برای یک شب دور هم بودن بیماری و مرگ را به عزیزان خود هدیه کنیم.

دکتر عمادی با تاکید بر اینکه فقط یک فرد ناقل به کرونا می تواند در مدت زمان 10 دقیقه در یک فضای بسته به رغم استفاده از ماسک، دیگران را آلوده کند، توضیح داد: از دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا می خواهم با کاهش شدید مجوز تردد تاکسی های اینترنتی به خصوص برای شب یلدا مانع ایجاد دورهمی های خانوادگی و در واقع مانع گسترش مجدد بیماری کرونا و هدر رفتن کوشش و زحمات کادر بهداشت و درمان گردد.

وی اجرای طرح محدودیت تردد شبانه خودروها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح سبب کاهش و کنترل بیماری کرونا شده اما به منزله سرانجام بیماری نیست و امیدوارم اجرای این طرح همچنان تا ریشه کنی این بیماری ادامه داشته باشد.

فوق تخصص بیماری های عفونی توضیح داد: آثار مثبت اجرای طرح محدودیت تردد شبانه جلوگیری از دورهمی های خانوادگی است که امروزه در جهان به این نتیجه رسیده اند که دورهمی های کوچک اجتماعی از مهمترین دلایل گسترش کرونا در جامعه است.

دکتر عمادی با بیان اینکه ارائه مجوز نامحدود تاکسی های اینترنتی از جمله اشکالات اجرای طرح محدودیت تردد شبانه به شمار می رود، گفت: به نظر می رسد برای جلوگیری از گسترش کرونا به خصوص در شب یلدا باید از تردد همه خودروها به غیر از امدادی و پلیس جلوگیری گردد.

وی گفت: از دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا می خواهم با این موضوع قدری جدی تر برخورد نمایند و اجازه ندهند تنها برای یک شب شیرینی این همه زحمات به دست آمده کادر بهداشت و درمان به کام همه مردم تلخ گردد.

دکتر عمادی از مردم خواست ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی از حضور در هر دورهمی در شب یلدا پرهیز نمایند و به کوشش و زحمات شبانه روزی پزشکان، پرستاران و همه کادر بهداشت و درمان و شهدای مدافع سلامت احترام بگذارند.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6174

به "سلامتی را فدای یک شب دورهمی نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامتی را فدای یک شب دورهمی نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید