سخنگوی اشرف غنی: آزادی زندانیان طالبان مشروط به کاهش خشونت هاست

به گزارش پرسینا بلاگ، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفت که اگر طالبان خشونت ها را کاهش ندهد فرایند آزادی زندانیان این گروه متوقف خواهد شد.

سخنگوی اشرف غنی: آزادی زندانیان طالبان مشروط به کاهش خشونت هاست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در یک کنفرانس خبری گفت که نیروهای امنیتی افغان هنوز در حالت تدافعی قرار دارند اما اگر طالبان به خشونت ها ادامه دهد موضع آمریکا و دولت افغانستان نیز تغییر خواهد کرد.

صدیقی افزود که صلح اولویت دولت است اما اگر خشونت های طالبان در طی گفت وگوهای بین الافغانی متوقف نشود فرایند آزادی زندانیان نیز متوقف می شود.

سخنگوی اشرف غنی ادامه داد که اگر فرایند صلح ناکام شود طالبان مسئول آن است زیرا دولت افغانستان همواره تمایلش را برای این فرایند نشان داده است.

وی همچنین اظهارداشت که تا به امروز هیچ یک از زندانیان طالبان آزاد نشده اند و براساس فرمان غنی فرایند آزادی زندانیان از شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد.

صدیقی گفت که طالبان خواستار آزادی بی قید و شرط زندانیان است که اینکار ممکن نیست و همانطور که فرمان غنی نشان می دهد آزادی زندانیان طالبان مشروط بر کاهش خشونت ها، گفت وگوهای بین الافغانی و آتش بس است.

وی تاکید کرد که اگر اطمینان حاصل نشود که پس از آزادی طالبان امنیت در افغانستان تامین نشود این زندانیان نیز آزاد نخواهند شد.

صدیقی همچنین گفت که پس از برگزاری مراسم تحلیف ریاست اجرایی افغانستان دیگر در ساختار تشکیلات دولت وجود ندارد.

.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3667

به "سخنگوی اشرف غنی: آزادی زندانیان طالبان مشروط به کاهش خشونت هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی اشرف غنی: آزادی زندانیان طالبان مشروط به کاهش خشونت هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید