زباله های خانگی سوخت جت را تامین می نمایند

به گزارش پرسینا بلاگ، محققان دانشگاهی در انگلیس طرحی ارایه نموده اند تا زباله های خانگی به سوخت جت تبدیل گردد. به گفته آنان با این روش می توان سالانه 3.5 میلیون تن سوخت جت تامین کرد.

زباله های خانگی سوخت جت را تامین می نمایند

به گزارش خبرگزاریاقتصادایران به نقل از پرس اسوسیشن، طی یک مسابقه در انگلیس پیشنهادی ارائه شده تا از این پس دورریزهای خانگی به عنوان سوخت جت استفاده گردد. به این ترتیب از انتشار گازهای گلخانه ای در صنعت هوانوردی کاسته می گردد.

دانشگاه کالج لندن تصمیم دارد واحدهایی نزدیک اماکن دفن زباله بسازد تا زباله ها را به سوخت هواپیماها تبدیل نمایند.

این ایده برنده چالش British Airways BA 2119 Future of Fuels شد تا سوخت مورد احتیاج یک پرواز طولانی مدت (حداقل 5 ساعته) را بدون انتشار گازهای گلخانه ای فراهم کند.

محققان تخمین می زنند با یاری این طرح بتوان 3.5 میلیون تن سوخت جت در سال تأمین کرد و در نتیجه از انتشار گازهای گلخانه ای معادل حذف 5.5 میلیون خودرو از جاده ها جلوگیری کرد.

ماسیمیلیانو ماترازی یکی از محققان این دانشگاه می گوید: این تحقیق نشان می دهد شرکت های هواپیمایی این چالش را جدی گرفته اند و سعی دارند به طور جدی با همکاری با دانشمندان راه حلی برای این مشکل بیابند.

این در حالی است که کمیته تغییرات آب و هوایی انگیس اعلام نموده تا 2050 میلادی انتشار گازهای گلخانه ای در این کشور باید به صفر برسد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 461

به "زباله های خانگی سوخت جت را تامین می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زباله های خانگی سوخت جت را تامین می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید