رگبار و رعد و برق در 10 استان کشور

به گزارش پرسینا بلاگ، سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در 10 استان کشور و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای عمان هشدار داد.

رگبار و رعد و برق در 10 استان کشور

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از اواخر وقت فردا (25 آبان ماه) تا اواخر وقت سه شنبه (27 آبان ماه) وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می گردد و حاکمیت این شرایط جوی فردا (25 آبان ماه) در جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر، دوشنبه (26 آبان ماه) در جنوب آذربایجان غربی، شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد و شمال و شرق خوزستان و سه شنبه (27 آبان ماه) در گیلان، غرب مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی دور از انتظار نیست.

در پی بروز این شرایط آب و هوایی اختلال در تردد جاده ای، احتمال جاری شدن روان آب و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد بنابراین نسبت به اجتناب از تردد غیر ضروری، پاکسازی معابر و کانال ها و احتیاط در صعود به ارتفاعات توصیه می گردد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ دیگری آورده است: از بعدازظهر امروز (24 آبان ماه) تا بعدازظهر یکشنبه (25 آبان ماه) وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا دو متر در تنگه هرمز، مناطق شرقی خلیج فارس و مناطق غربی دریای عمان پیش بینی می گردد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی اختلال در فعالیت های دریایی، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و انجام فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی بویژه فراساحل توصیه می نماید.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می نماید به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند.

این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5838

به "رگبار و رعد و برق در 10 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار و رعد و برق در 10 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید