روسیه موشک فراصوت کینجال را آزمایش کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرگزاری رسمی روسیه گزارش کرد، جت رهگیر MiG-31K روسیه یک موشک فراصوت کینجال (خنجر) را اوایل ماه جاری میلادی در بخش شمالگان روسیه آزمایش کرد.

روسیه موشک فراصوت کینجال را آزمایش کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، این گزارش از سوی خبرگزاری تاس یک روز پس از آن منتشر شد که سرویس اطلاعات دانمارک نسبت به تشدید رقابت ژئوپلیتیکی در شمالگان هشدار داد و خاطرنشان کرد، استفاده بیش از حد ارتش چین از تحقیقات علمی در منطقه شمالگان راهی برای ورود به این نقطه یخ زده زمین است.

خبرگزاری تاس روسیه از قول یکی از منابع آگاه گزارش کرد: این آزمایش ها در اواسط نوامبر صورت گرفتند. جت رهگیر میگ روسیه از فرودگاه نظامی اولنگورسک واقع در منطقه مورمانسک در شمال روسیه برخاسته و این موشک را علیه هدفی زمینی در حوزه آموزشی پمبویی در منطقه کومی شمالگان روسیه شلیک کرد. جزئیات بیشتری از این آزمایش منتشر نشده است.

آزمایش موشکی روسیه

سرویس اطلاعات دانمارک در گزارش ارزیابی ریسک سالانه خود که روز آدینه منتشر شد، آورده است: بین روسیه، ایالات متحده و چین یک بازی بزرگ قدرت در حال شکل گیری است که سطح تنش در منطقه شمالگان را افزایش می دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مارس 2018 وجود موشک کینجال را در کنار سایر سیستم های موشکی خاطرنشان کرد و آن را بی رقیب دانست که می تواند هر دشمنی را نابود کند.

رسانه های روسیه نیز گزارش نموده اند، این موشک می تواند هدفی را در فاصله 2000 کیلومتری با کلاهک اتمی یا متعارف خود بزند و چنین موشک هایی در منطقه نظامی جنوبی روسیه مستقر شده اند.،ایسنا

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2570

به "روسیه موشک فراصوت کینجال را آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه موشک فراصوت کینجال را آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید