رسانه ها نقش بسیار مهمی در روشنگری دارند ، حذف مدیران نالایق در سطح کشور در حال انجام است

به گزارش پرسینا بلاگ، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رسانه ها نقش بسیار پر رنگی در روشنگری دارند بنابراین اصحاب قلم اقدامات مدیران نالایق را افشا کنند.

رسانه ها نقش بسیار مهمی در روشنگری دارند ، حذف مدیران نالایق در سطح کشور در حال انجام است

به گزارش خبرنگار از ، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه گفت: رسانه ها با توجه به اینکه رکن چهارم دموکراسی هستند نقش بسیار مهمی در تنویر افکار عمومی و شفاف سازی دارند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه حذف مدیران فاسد در دستور کار مدیریت سیستان و بلوچستان است بنابراین رسانه ها اقدامات مدیران نالایق را افشا کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همان گونه که حذف مدیران نالایق در سطح کشور در حال انجام است در این استان نیز ما تصمیم داریم مفسدان را حذف کنیم.

او بیان کرد: رسانه ها و احزاب باید به گونه ای رفتار کنند که هر کس خلاف قانون رفتار کند درون جامعه و در میان مردم خجالت زده باشد.

موهبتی شرح داد: مدیران فاسد نباید امنیت داشته باشند و کسانی که مدیران را درگیر کرده اند و خود آزادانه می چرخند باید با آنان برخورد شود.

او شرح داد: مدیری که در مباحث اخلاقی، اقتصادی و امنیتی خلاف قانون رعایت کند از چرخه مدیریتی در سیستان و بلوچستان حذف می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رسانه ها و احزاب نباید ملاحظه مدیرانی را داشته باشند که به خون شهدا خیانت می کنند.

او بیان کرد: کسی که مسئول است نباید به دنبال کار های شراکتی و اقتصادی باشد بلکه باید با تمام وجود به فکر خدمت کردن به مردم باشد.

شفاف سازی یک اصل مهم در جلوگیری از فساد

موهبتی گفت: شفاف سازی در تمام امور یک اصل مهم در جلوگیری از فساد است بنابراین مدیران این امر را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

او بیان کرد: تمام فرمانداران و مدیران کل سیستان و بلوچستان بودجه های خودشان را بعد از تصویب روی سایت قرار دهند، زیرا این امر در اعتماد سازی مردم نقش بسیار زیادی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان رعایت اخلاق، شفافیت اقتصادی، خضوع در برابر ارباب رجوع و خشوع در راه خدمت رسانی را لازمه کار یک مدیر دانست و گفت: اگر یک مدیر مخالف این شاخصه ها بود به او شک و رسانه ها وی را به مردم معرفی کنند.

او ادامه داد: خبرنگاران موظفند مدیری که در جایگاه دولتی نشسته و چند شغله است و دغدغه ای جز خدمت به مردم دارد را شناسایی کنند.

موهبتی شرح داد: مردم، ولی نعمتان ما هستند و باید مدیران شفافیت و اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار دهند.

او افزود: شفافیت و نظارت جلوی فساد را می گیرد بنابراین این 2 اصل مهم همواره مدنظر است.

استاندار سیستان و بلوچستان شرح داد: انتقاد تحفه الهی است و انتقاد سازنده اثرات بسیار خوبی در جامعه دارد.

او بیان کرد: ما با ظالم و هرگونه رفتار ظالمانه مخالفیم و جمهوری اسلامی با مظلومان همدردی و همراهی می کند.

موهبتی گفت: متاسفانه برخی از افراد یاس و ناامیدی را در کشور پمپاژ و اقدامات شایسته دولت و مدیران را زیر سوال می برند.

نگاه قومی و مذهبی در سیستان و بلوچستان بیداد می کند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگاه قومی، مذهبی و طایفه ای در این استان بیداد می کند و باید دید رسانه ها در این زمینه چه اقداماتی انجام داده اند.

علی زینی وند شرح داد: ممکن است تند شدن فضای قومی و مذهبی برای یک عده ای آب و نان داشته باشد، اما برای 99 درصد مردم این موضوع جز آسیب چیز دیگری نیست.

او بیان کرد: رسانه ها نقش مهمی در افکار عمومی دارند، اما چون رسانه قدرتمند نداریم فضای مجازی هم اینک محور شکل دهی به افکار است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برخی از کانال های غیر رسمی شاید بیش از رسانه ها روی افکار عمومی تاثیر می گذارد که این ضعف باید رفع شود.

او شرح داد: همه مدیران موظف به پاسخگویی هستند و این موضوع به روابط عمومی ها هم اطلاع رسانی شده است.

زینی وند شرح داد: تصویری که از سیستان و بلوچستان در خارج استان مطرح شده متناسب با واقعیات این منطقه نیست.

او ادامه داد: متاسفانه تلاش منسجم و هدفمندی را برای تغییر این تصویر نادرست در سیستان و بلوچستان نمی بینیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کار هایی برای تغییر این تصویر سازی نادرست از این استان آغاز شده که امیدواریم باساخت فیلم و کار های هنری بتوانیم چهره واقعی منطقه را به همگان معرفی کنیم.

او ادامه داد: بدین منظور و با دستور استاندار صندوق حمایت از هنرمندان با موضوع هنرمندان استانی راه اندازی می شود.

زینی وند با اشاره به گستردگی سیستان و بلوچستان گفت: حجم کار بالاست و رسانه ها چگونه می توانند تفهیم کنند که این استان این گونه اداره نمی شود.

او ادامه داد: وسعت 13 استان را داریم و به اندازه 6 استان باید کار کرد و این باعث می شود نتوانیم به برخی از موضوعات رسیدگی کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حدود 8 هزار پرونده خانوار فاقد شناسنامه در این استان رسیدگی و منجر به صدور 30 هزار سند سجلی شده است.

او ادامه داد: همچنین تاکنون 27 هزار 440 شناسنامه در سیستان و بلوچستان رفع ممنوع خدمات شده اند و صد ها پرونده در ثبت احوال در حال رسیدگی است.

ع

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1306

به "رسانه ها نقش بسیار مهمی در روشنگری دارند ، حذف مدیران نالایق در سطح کشور در حال انجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه ها نقش بسیار مهمی در روشنگری دارند ، حذف مدیران نالایق در سطح کشور در حال انجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید