راه های عشایری استان ایلام فاقد ابنیه لازم هستند

به گزارش پرسینا بلاگ، علی سلیمی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: عشایر به عنوان قشر مولد و تولیدکننده محسوب می شوند که با تولیدات خود کشور را از وابستگی به گوشت قرمز رهایی می بخشند.

راه های عشایری استان ایلام فاقد ابنیه لازم هستند

وی اضافه نمود: فراوری همزاد زندگی جامعه عشایری است و محصولات پاک و ارگانیک در فراوریات خود عشایر مشاهده می گردد، عشایر قشری هستند که با بهره گیری از مواهب طبیعت و حداقل امکانات بیشترین بهره وری و فراوری را دارند.

وی ادامه داد: در استان ایلام 9 هزار و 736 خانوار با جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر در قالب 12 ایل و 32 طایفه مستقل و در 95 کانون توسعه عشایر استقرار دارند.

سلیمی توضیح داد: 11 درصد جمعیت استان جامعه عشایر تشکیل می دهند و پنج درصد جمعیت عشایری کشور در استان ایلام است، ایلام چهاردهمین استان عشایری کشور است که عمدتاً شغل آنها دامداری و بعضاً کشاورزی است و در سطح استان به صورت کوچ نشینی امرار معاش می نمایند.

سلیمی بیان کرد: در سال 97 یکی از فعالیت های عمده امور عشایری استان تأمین و توزیع آب آشامیدنی عشایر به صورت سیار بود که در طول ماه بالغ بر 930 مترمکعب و در طول سال بیش از 11 هزار و 80 مترمکعب آب موردنیاز عشایر را به صورت سیار و به وسیله تانکرهای آبرسانی تا درب سیاه چادر عشایر تأمین شده است.

وی توضیح داد: از دیگر فعالیت های عمده امور عشایری استان تعمیر و بازگشایی و مرمت راه های عشایری است، در سطح استان دو هزار و 200 کیلومتر راه عشایری وجود دارد که عموماً این راه ها فاقد ابنیه های کافی هستند و بر اثر کوچک ترین بارندگی مسدود می شوند.

وی اضافه نمود: در سال گذشته بیش از سه هزار کیلومتر راه عشایری بازگشایی، مرمت و نگهداری شده که عموماً این راه ها دو بار مورد بازگشایی قرار می گیرند.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 309

به "راه های عشایری استان ایلام فاقد ابنیه لازم هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های عشایری استان ایلام فاقد ابنیه لازم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید