خداداد: پس از المپیک، عیار واقعی فدراسیون و کادرفنی مشخص می شود، قهرمانان نونهال را به حال خود رها نکنیم

به گزارش پرسینا بلاگ، پیشکسوت تکواندو گفت: هدف اصلی فدراسیون موفقیت در المپیک است و پس از آن عیار واقعی فدراسیون و کادرفنی مشخص می شود.

خداداد: پس از المپیک، عیار واقعی فدراسیون و کادرفنی مشخص می شود، قهرمانان نونهال را به حال خود رها نکنیم

بهزاد خداداد، پیشکسوت تکواندوی کشورمان در مصاحبه با ، گفت: تکواندوکاران نونهال کشورمان در مسابقات جهانی عملکرد بسیار خوبی داشتند. تیم دختران ایران 6 مدال طلا کسب کرد و با اختلاف زیاد نسبت به تیم دوم قهرمان جهان شد. به کمک طلا هایی که دختران تکواندوکار در این مسابقات کسب کردند، تیم ایران در مجموع دو بخش به قهرمانی جهان رسید که این نتیجه خیلی خوبی است و این موفقیت را به خانواده بزرگ تکواندو تبریک می گویم.

خداداد درباره حفظ این قهرمانان نونهال و هدایت آن ها به رده های های سنی بالاتر گفت: باید برای این قهرمانان برنامه ریزی دقیقی انجام شود. کادرفنی و کمیته فنی که فدراسیون تشکیل می دهد باید با یک برنامه ریزی طولانی مدت تکواندوکاران نونهال را برای المپیک های 2028 و بعد از آن آماده کند تا این بازیکنان همانطور که در رده سنی نونهالان چنین قهرمانی هایی کسب می کنند بتوانند در آینده و در رده بزرگسالان هم به همین دلیل حرکت کنند و در المپیک روی سکو بروند.

وی در خصوص کادر فنی تیم ملی اضافه کرد: مسلما هدف اصلی فدراسیون و کادرفنی تیم ملی موفقیت در المپیک است. پس از المپیک عیار واقعی فدراسیون و کادرفنی مشخص می شود و می توان عملکرد آن ها را بررسی کرد. امیدوارم سیر صعودی ملی پوشان ادامه داشته باشد و تکواندوکاران ما بتوانند در توکیو نتایج خوبی بگیرند.

وی در خصوص حضور نفرات اصلی تیم ملی بزرگسالان در تمامی تورنمنت ها شرح داد: بازیکنان تیم ملی به دلیل رنکینگ پایینی که دارند باید در مسابقات مختلف شرکت کنند تا جزو 6 بازیکنی باشند که به طور مستقیم سهمیه المپیک را می گیرند. اگر تکواندوکاران ما نتوانند از طریق رنکینگ به المپیک صعود کنند، کشور های دیگر این سهمیه ها را می گیرند و علاوه بر این که عقب می افتند، کار صعودشان هم دشوارتر می شود.

هوگوپوش پرافتخار سال های نه چندان دور تیم ملی کشورمان در ادامه بیان نمود: خیلی از تورنمنت ها هستند که امتیاز چندانی ندارند، اما تکواندوکاران ما به همان 20 امتیاز یا کمتر هم نیاز دارند و به همین دلیل کادرفنی تیم ملی صلاح می داند با نفرات اصلی در مسابقات شرکت کند. ما در حال حاضر فقط آرمین هادی پور و سجاد مردانی را داریم که جزو 6 نفر اول اوزان خود در رنکینگشان هستند و این به خاطر شرکت مستمر آن ها در تورنمنت های مختلف است. اگر این دو بتوانند همین روند را ادامه بدهند و جایگاهشان را در رنکینگ حفظ کنند، به طور مستقیم و بی دغدغه سهمیه المپیک را می گیرند.

پیشکسوت تکواندوی کشورمان مطرح کرد: زمانی در اردوی تیم ملی برای مسابقات المپیک بودم و به خوبی می دانم که هر بازیکنی نوسان دارد و هیچ بازیکنی همیشه به صورت صد در صد آماده نیست. در تورنمنت های اخیر میرهاشم، سجاد مردانی و آرمین هادی پور عملکرد خیلی خوبی داشتند و امید زیادی برای کسب مدال این بازیکنان در المپیک وجود دارد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1075

به "خداداد: پس از المپیک، عیار واقعی فدراسیون و کادرفنی مشخص می شود، قهرمانان نونهال را به حال خود رها نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداداد: پس از المپیک، عیار واقعی فدراسیون و کادرفنی مشخص می شود، قهرمانان نونهال را به حال خود رها نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید