خبرنگاران زنگ خطر را برای بار چندم به صدا درآوردیم

به گزارش پرسینا بلاگ، مشهد- خبرنگاران- رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به رصد آخرین شرایط مبتلایان به ویروس کرونا در این شهر اعلام نمود: زنگ خطر را برای بار چندم به صدا درآوردیم.

خبرنگاران زنگ خطر را برای بار چندم به صدا درآوردیم

محمد رضا حیدری روز دوشنبه در پیغامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: شورای اسلامی شهر مشهد تا به امروز پیغام های صریح و متعددی را با مردم و مسوولان به اشتراک گذاشته است، با رصد آخرین شرایط مبتلایان به ویروس کرونا ضرورت دارد با مدیران تصمیم گیر در سطح ملی و استانی صریح تر از گذشته سخن بگوییم.

وی افزود: تا کنون پرسیده اید علی رغم هشدارها و پیغام های جدی درارتباط با خطر ویروس کرونا، علت عدم توجه بخشی از مردم به این پیغام ها چیست؟ از 25 اسفند ماه لغایت اول فروردین 320 هزار خودرو شخصی وارد مشهد شده با 41 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و 356 هزار خروجی از مشهد با 33 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل و در 2 فروردین 44 هزار خودرو ورودی به مشهد و 51 هزار خروجی!

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه این پیغام نوشت: جامعه شناسان و روانشناسان اجتماعی معتقدند چنانچه مردم خطر را در یک قدمی و به قولی بیخ گوش خود حس نکنند و هراس اجتماعی اتفاق نیفتد، پیغام ها هیچ تاثیری ندارند.اولین گام حساس سازی اجتماعی در این باره، پرهیز دستگاه ها از کتمان حقیقت در فرآیند اطلاع رسانی است.

حیدری ادامه داد: از مسوولان امر تقاضا داریم، آمار فوت شدگان مثبت و مشکوک به کرونا (بیماران حاد تنفسی) را با صراحت اعلام کنند، رسانه ملی بایستی با پرهیز از هر اقدامی که موجب بی خیال شدن مردم شود عمق فاجعه را با حضور در بیمارستان ها و با تصویر کشیدن جزئیات دقیق و دردناک آسیب هایی که بر قربانیان کرونا وارد شده است نشان دهد.

وی ادامه داد: مردم عزیز و گرانقدرمان که تمام کوشش های ما تنها برای سلامت و عزت مندی شماست، آمار بیماران بستری شده در بیمارستان های مشهد که بدحال هستند به 300 نفر رسیده است. کادر پزشکی و درمانی با تمام روحیه ایثارگری و فداکارانه ای که دارند احتیاج به استراحت و تجدیدقوا و روحیه دارند.

وی تاکید نمود: شورای اسلامی شهر مشهد برای بار چندم از تصمیم گیرندگان عرصه امنیت و سلامت مردم مطالبه و تقاضا می نماید برای موج دوم سفرهای نوروزی محدودیت ورود خودروهای شخصی به مشهد را از مبدا اعمال نمائید، سفرهای ریلی و هوایی به مشهد را متوقف کنید.

او ادامه داد:مردم عزیز برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همچنان قرنطینه خانگی را تداوم بخشند، زنگ خطر را برای بار چندم به صدا درآوردیم؛ امید که موثر و مفید افتد.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید 19 عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه گیر است در استان خراسان رضوی 858 نفر گزارش شده است.

تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است نیز 97 تن است.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3812

به "خبرنگاران زنگ خطر را برای بار چندم به صدا درآوردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زنگ خطر را برای بار چندم به صدا درآوردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید