خبرنگاران زندانهای نیمه ساز خراسان رضوی در حال مستهلک شدن هستند

به گزارش پرسینا بلاگ، مشهد- خبرنگاران- مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: ساختمان زندانهای جدید استان که سالها از زمان شروع عملیات احداث آنها می گذرد به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار لازم در حال مستهلک شدن هستند.

خبرنگاران زندانهای نیمه ساز خراسان رضوی در حال مستهلک شدن هستند

سعید سرباز جانفدا روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: بیشتر زندانهای موجود در خراسان رضوی دارای بناهای قدیمی و فرسوده در بافت شهری هستند و طبق قانون باید به خارج از شهرها منتقل شوند.

وی ادامه داد: چند پروژه مهم انتقال زندان به خارج از شهر با استفاده از منابع مالی استانی از سال1383 تا به امروز در شهرستانهای درگز و گناباد آغاز شده است.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: این اقدام با وجود گذشت 16سال از آغاز آن تا به امروز هنوز به دلیل تامین نشدن بودجه مورد نیاز نیمه کاره مانده است.

وی اضافه کرد: تداوم این وضع منجر به استهلاک بناهای نیمه ساخته زندانها در درگز و گناباد و ضرر به بودجه هزینه شده و اموال عمومی می شود.

جانفدا ادامه داد: پروژه زندان 250 نفری درگز با 75 درصد پیشرفت اجرایی تنها نیازمند تامین 80 میلیارد ریال بودجه برای اتمام کار است.

وی گفت: زندان 500 نفره نیمه تمام گناباد هم که تا به امروز 75 درصد پیشرفت اجرا داشته به تامین 130 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی اضافه کرد: این طرحهای در صورت تامین بودجه و اعتبار مورد نیاز، به سرعت تکمیل و بهره برداری خواهند شد.

11 باب زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی چناران در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارند.

بر اساس اعلام مسوولان قضایی، استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی در حدود 17هزار زندانی دارد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5850

به "خبرنگاران زندانهای نیمه ساز خراسان رضوی در حال مستهلک شدن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زندانهای نیمه ساز خراسان رضوی در حال مستهلک شدن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید