خبرنگاران دیابتی ها بیش از سایرین در معرض ابتلا به کرونا هستند

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران- خبرنگاران- فوق تخصص غدد و متابولیسم بیمارستان دکتر مسیح دانشوری به افرادی که از دیابت دارند، هشدار داد که در مواجهه با کرونا بیشتر احتیاط نمایند.

خبرنگاران دیابتی ها بیش از سایرین در معرض ابتلا به کرونا هستند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر مریم واشقانی با اشاره به این که مبتلایان به دیابت از جمله گروه های در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند، گفت: افراد دیابتی باید بیشتر از سایرین مراقب سلامتی خود باشند.

وی با اشاره به اینکه بیماری دیابت با سیستم ایمنی بدن در ارتباط است، اظهار کرد: افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند، بیش از سایرین توصیه ها را در مقابل کرونا جدی بگیرند. متاسفانه شدت عوارض بیماری کرونا در افراد دیابتی به مراتب بیشتر از سایرین است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که مرگ و میر در بیماران دیابتی بیشتر از افراد عادی است، گفت: افراد مبتلا به دیابت تا جائی که ممکن است باید سعی نمایند خود را در معرض ابتلا به بیماری قرار ندهند و از تردد در سطح شهر و ارتباط با افراد مشکوک یا آلوده به ویروس کووید 19 پرهیز نمایند.

واشقانی، کنترل دیابت و مصرف به موقع داروها توسط مبتلایان به دیابت را دومین راه حل موثر برای مقابله با ویروس کرونا ذکر کرد و گفت: افراد دیابتی باید مراقبت هایی را که برای کنترل قند و فشار خون نیز ضروری است، به صورت مداوم انجام دهند.

به گفته عضو هیت علمی دانشگاه افرادی که قندخون خود را کنترل می نمایند، در معرض خطرات کمتری در مواجهه با ویروس کرونا هستند.

وی در ادامه به افراد مبتلا به دیابت که در مقابل استفاده از انسولین مقاومت می نمایند نیز توصیه کرد: در صورت صلاحدید پزشک تزریق انسولین به صورت موقتی به هیچ عنوان وابستگی ایجاد نمی کند و پس از سرانجام یافتن این بحران مبتلایان به دیابت می توانند رژیم های سابق خود را رعایت نمایند.

واشقانی گفت: افراد دیابتی همانند سایر افراد جامعه توصیه ها را بیش از پیش جدی بگیرند و مراقب سلامت خود خصوصا در روزهای شیوع اپیدمی کرونا باشند.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4010

به "خبرنگاران دیابتی ها بیش از سایرین در معرض ابتلا به کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دیابتی ها بیش از سایرین در معرض ابتلا به کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید