خبرنگاران بهره مندی از سامانه های 137 و 1888 در راهنمایی ظرفیت های جهادی

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران-خبرنگاران- رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: این سازمان آمادگی دارد تا به وسیله بستر سامانه های مردمی 137 و 1888 در اطلاع رسانی، جذب و راهنمایی ظرفیت های جهادی اقدام کند.

خبرنگاران بهره مندی از سامانه های 137 و 1888 در راهنمایی ظرفیت های جهادی

به گزارش شامگاه یکشنبه روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، در روزهایی که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تقریبا تمام مراکز و مجموعه های فرهنگی شهرداری تعطیل بوده و امکان ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به شهروندان وجود ندارد، فرهنگسرای خاوران با کوشش اسماعیل قضات لو، رئیس این فرهنگسرا و جمعی از جهادگران با تشکیل قرارگاه جهادی فراوری ماسک حضرت زینب(س) به یکی از سه مرکز فراوری ماسک و گان (لباس پزشکی) در استان تهران تبدیل شده است.

مسعود حمزه ای رئیس سازمان بازرسی شهرداری به همین دلیل، به همراه تعدادی از معاونان و مدیران بازرسی در بازدید از این فرهنگسرا، از نزدیک در جریان نحوه فعالیت های جهادی و مردمی این مجموعه نهاده شد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، این اقدامات و سایر فعالیت های مشابه برای یاری و همراهی با پزشکان، پرستاران و مجموعه کادر پزشکی و درمانی را قابل تقدیر دانست.

وی تاکید نمود: باید کوشش گردد تا به وسیله بهره برداری از ظرفیت های شهرداری، برای اطلاع رسانی در سطوح وسیع تری در جذب گروه های مردمی علاقه مند به شرکت در این فعالیت ها گام برداشت.

حمزه ای اظهار داشت: در این جهت سازمان بازرسی شهرداری تهران، آمادگی دارد تا به وسیله بستر سامانه های مردمی 137 و 1888 در اطلاع رسانی، جذب و راهنمایی این ظرفیت ها اقدام کند.

رئیس فرهنگسرای خاوران در جریان این بازدید به تشریح فعالیت های گروه های جهادی و مردمی در این مجموعه پرداخت و گفت: کارگاه فراوری ماسک همزمان با میلاد حضرت علی(ع) کار خود را با 6 دستگاه چرخ خیاطی آغاز کرد و بعد از آن با توجه به ظرفیت فرهنگسرای خاوران، چهار دستگاه دیگر هم از مراکز اضافه شد و کارگاه، با مجموع 10 دستگاه آغاز به کار کرد.

قضات لو با اشاره به استفاده درست از ظرفیت های مردمی در مبارزه با کرونا و یاری به کادر درمان اضافه نمود: در حال حاضر با اضافه شدن یکهزار و 400 دستگاه چرخ خیاطی، یکصد و 65 کارگاه و فعالیت یکهزار و 500 نفر، این قرارگاه جزو سه کارگاه اصلی فراوری مردمی ماسک شهر تهران است.

وی از فراوری بیش از 320 هزار ماسک از ابتدای آغاز به کار قرارگاه تا به امروز اطلاع داد و گفت: با توجه به احتیاج وزارت بهداشت و بخش های درمانی در مورد اقلام بهداشتی و پزشکی، تقریبا تمام فراوریات این قرارگاه در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد.

رئیس فرهنگسرای خاوران با اشاره به فراوری و دوخت گان طی یک هفته اخیر اظهارداشت: در این مدت بیش از یکهزار و 500 دست گان نیز برای بیماران و کادر درمان فراوری شده است که این تعداد در حال افزایش است.

وی گفت: ماسک ها پس از فراوری به پایگاه هایی که دستگاه های ضدعفونی نماینده دارند فرستاده و بعد از ضدعفونی کردن از فرهنگسرای خاوران برای وزارت بهداشت ارسال می گردد.

مدیر فرهنگی منطقه 15 اعلام کرد: هزینه فراوری ماسک تا به امروز به صورت کاملا مردمی جمع آوری شده است.

قضات لو، آموزش 50 تا 70 نفر از آقایان و بانوان برای ارائه خدمات در بیمارستان ها و بسته بندی مواد ضدعفونی نماینده و توزیع آنها در بخش های مختلف را از دیگر فعالیت های گروه های جهادی و مردمی بیان کرد.

در خاتمه این بازدید، رئیس سازمان بازرسی به همراه سیاری معاون منابع انسانی سازمان، نامداری مدیرکل بازرسی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، موسوی معاف سرپرست سامانه 1888 و نصریان رئیس سامانه 137 از سایر بخش های فرهنگسرای خاوران بازدید کردند.

شهروندان برای همکاری و مشارکت با قرارگاه جهادی فراوری ماسک حضرت زینب(س) مستقر در فرهنگسرای خاوران می توانند با شماره تلفن 33015423 تماس گرفته و یا به فرهنگسرا واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد مراجعه نمایند.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده وزارت بهداشت تا دهم 10 فروردین 38 هزار و 309 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده، 2هزار و 640 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 12 هزار و 391 نفر نیز بهبود یافته اند.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3893

به "خبرنگاران بهره مندی از سامانه های 137 و 1888 در راهنمایی ظرفیت های جهادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهره مندی از سامانه های 137 و 1888 در راهنمایی ظرفیت های جهادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید