خبرنگاران آبگیری مزارع پرورش ماهی در گلستان شروع شد

به گزارش پرسینا بلاگ، گرگان- سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به جریان آب تنظیم شده مطلوب در گرگانرود گفت : آبگیری مزارع پرورش ماهی در بعضی حوضچه ها و استخرهای حاشیه این رودخانه شروع شد.

خبرنگاران آبگیری مزارع پرورش ماهی در گلستان شروع شد

سید محسن حسینی روز چهارشنبه گفت: با توجه جریان آب تنظیم شده و مناسب در گرگانرود، کشاورزان و آبزی پروران حاشیه گرگانرود می توانند کسب با مجوز نسبت به برداشت آب مورد احتیاج مزارع خود از این رودخانه گرگانرود نمایند.

وی اضافه کرد : رعایت مسائل ایمنی ، مراعات نوبت بندی و پرداخت آب بها و سایر حقوق دولتی در آبگیری آب بندانها و مزارع پرورش ماهی لازم است.

وی در مورد نحوه تامین آب شرب استان نیز گفت : کل آب شرب گلستان از منابع آب زیرزمینی تامین می گردد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان بیان نمود: تامین آب شرب هزینه های بالایی اعم از حفر چاه، انتقال و تصفیه و توزیع آب در شبکه ها دارد و با توجه به این موارد، احتیاج است حداکثر صرفه جویی انجام گردد.

حسینی با اشاره به کاهش میانگین بارندگی استان گفت: با روشن شدن چاه های کشاورزی در ماه های گرم، میزان آبدهی چاه های آب شرب تحت تاثیر قرار می گیرد و اگر صرفه جویی نکنیم گلستان در تابستان دچار مشکل تامین آب شرب خواهد شد.

با اجرای 206 طرح پرورش آبزیان در حاشیه مزارع و چاه های آب سرایز شده به شالیزارها و باغات، کشاورزان گلستان سال قبل 500 تن ماهی فراوری کردند.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4024

به "خبرنگاران آبگیری مزارع پرورش ماهی در گلستان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آبگیری مزارع پرورش ماهی در گلستان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید