حلقه اسرارآمیز اپل در پتنت جدیدی دیده شد

به گزارش پرسینا بلاگ، همان گونه که می دانید به تازگی گزارش هایی منتشر شده اند که نشان می دهند اپل میخواهد تا در سال های آینده از عینک اپل گلس که یک عینک با قابلیت های واقعیت افزوده است، رونمایی کند. همچنین خبر های منتشر شده به ما می گویند که این شرکت میخواهد هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده خود را در سال 2022 عرضه کند.

حلقه اسرارآمیز اپل در پتنت جدیدی دیده شد

با توجه به این گزارش ها، این سؤال مطرح می گردد که بعد از این دستگاه ها، آیا حلقه اپل (Apple Ring) دستگاه نوآورانه جدیدی است که این غول دنیای تکنولوژی میخواهد از آن رونمایی کند؟ علت مطرح شدن این سؤال این است که اپل به تازگی پتنتی را ثبت نموده که در آن به یک دستگاه پوشیدنی یا قرارگیرنده بر روی دست اشاره شده است.

نگاهی به این پتنت تازه ثبت شده توسط اپل نشان می دهد که این حلقه در واقع دستگاهی است که کاربرد آن یک سیستم دارای سنسور SMI (مخفف Self-Mixing Interferometry) برای تشخیص ورودی است.

اگر بخواهیم به صورت ساده تر عنوان کنیم باید بگوییم که اپل در این پتنت این مفهوم را به این صورت شرح می دهد که منظور این شرکت از این سیستم دستگاهی قرار گیرنده بر روی دست است که این دستگاه را همانند حلقه می توان پوشید. این پتنت همچنین شرح می دهد که چگونه این حلقه پوشیدنی می تواند دارای یک یا تعداد بیشتری سنسور SMI و یک پردازنده باشد.

فناوری SMI در واقع از پژواک های اجرا شده توسط المان های اپتیکی استفاده می نماید. در این فناوری یک پرتوی لیزر تابیده می گردد که این پرتوی لیزر در مسیرش با یک سطح یا یک جسم برخورد می نماید. برخورد لیزر با سطح یا جسم باعث می گردد که نور لیزر تابیده شده به سنسور لیزر بازگردد.

با توجه به این موضوع می توان از دستگاه های مجهز به سنسور های SMI در کاربرد های مختلفی مانند به دست آوردن اطلاعات از محیط اطراف این دستگاه ها استفاده کرد. اپل درباره این سنسور های SMI می گوید که این سنسور ها پرتو هایی را در جهت های مختلف ارسال می نمایند تا با استفاده از این کار بتوانند که اطلاعات لازم برای تشخیص سطح دوم قرار گرفته در اطراف دستگاه فرستنده را به دست بیاورند. در اینجا منظور از دستگاه فرستنده حلقه اپل است.

  • هدست واقعیت افزوده اپل 15 دوربین خواهد داشت

البته باید بگوییم که هنوز تعیین نیست که منظور اپل از به کار بردن عبارت سطح دوم چیست. نگاهی به طرح های منتشر شده در این پتنت نشان می دهند که در دست فردی که این حلقه را در انگشت خود قرار داده است، دستگاهی شبیه به قلم اپل Pencil قرار گرفته است. همچنین در تصویر دیگری می بینیم که این فرد دو حلقه را در دست خود قرار داده است.

اگر این سیستم تنها شامل یک سنسور SMI باشد، اپل می گوید که این حلقه می تواند تا حرکات کاربر را به صورت یک بعدی و در راستای محور تابنده لیزر تشخیص دهد. اما اگر این دستگاه دارای دو سنسور باشد این حلقه می تواند تا حرکات کاربر را در یک صفحه دو بعدی تشخیص دهد.

همان گونه که احتمال داده اید وجود سه یا تعدادی بیشتری سنسور SMI باعث می گردد که این حلقه بتواند تا حرکت های کاربر را در یک محیط سه بعدی تشخیص دهد. استفاده از سه سنسور در این حلقه و به دست آوردن نقشه محیط به صورت سه بعدی باعث می گردد که این حلقه پتانسیل استفاده در کار های متفاوتی را داشته باشد.

به عنوان نمونه این حلقه می تواند که حرکت های انگشت یا دست را در فضا دنبال کند و به کاربر اجازه دهد که با حرکت دست و انگشتانش در هوا کار های مختلفی را مانند نوشتن و کشیدن انجام دهد و فرمان های مختلفی را اجرا کند.

علاوه بر این، این پتنت درباره این موضوع بحث می نماید که این حلقه در زمان استفاده می تواند بازخورد های لمسی به کاربر یا باتری یا دیگر قسمت های تشکیل دهنده اش بفرستد. بازخورد لمسی زمانی ایجاد می گردد که فناوری های به کار رفته در یک دستگاه با انجام کار هایی مانند ایجاد لرزش یا کارهای دیگر، حس لمس را به کاربران القا می نماید.

به عنوان نمونه آیفون های فراوریی اپل دارای ویژگی ایجاد بازخورد لمسی هستند که اپل این بازخورد های لمسی را Taptic Engine می نامد. استفاده از این فناوری در آیفون ها باعث می گردد زمانی که با آیفون در حال کار هستید این گوشی بعد از انجام کاری خاصی مانند لمس قسمت خاصی از صفحه لرزش خاصی را به دست شما وارد کند.

  • اپل ممکن است 3 فروردین از آیپد پروی جدید و ایرتگز رونمایی کند

با وجود مطرح شدن استفاده از این قابلیت در این حلقه، اما هنوز نمی دانیم که اپل می خواهد به چه شکلی از این فناوری استفاده کند. همچنین نمی دانیم که چگونه این حلقه با آیفون شخص در حال استفاده از آن ارتباط برقرار می نماید و تعامل دارد.

نگاهی به سال 2019 نشان می دهد که اپل در آن سال هم پتنت دیگری را درباره یک حلقه پوشیدنی الکترونیکی ثبت نموده بود. در این پتنت اپل به این موضوع اشاره نموده بود که کاربران می توانند با استفاده از این حلقه الکترونیکی دستگاه های مختلف ساخت اپل را بدون اینکه لازم باشد آن دستگاه را از جیب خود دربیاورند، کنترل نمایند.

در این پتنت همچنین به این موضوع اشاره شده بود که این حلقه دارای صفحه ای لمسی در قسمت بالایی خود، پشتیبانی از فرمان های صوتی، کنترل با استفاده از حرکت های دست و ویژگی های دیگر است. با وجود ثبت شدن این پتنت توسط اپل در سال 2019، اما به نظر می رسد که اپل این ایده را عملی ننموده است زیرا بعد از ثبت شدن این پتنت ما اطلاعات دیگری را درباره این پتنت نشنیدیم.

  • اپل و TSMC برای آیفون 16 چیپست 2 نانومتری فراوری می نمایند

نگاهی دوباره به پتنت جدید ثبت شده توسط اپل نشان می دهد که گویا اپل در این پتنت هدف دیگری را دنبال می نماید و میخواهد تا فناوری جدیدی را با عرضه این حلقه ارائه دهد.

در نهایت باید بگوییم که منطقی به نظر می رسد که فرض کنیم حلقه اپل نشان داده شده در آخرین پتنت در واقع دستگاهی است که به دیگر دستگاه های فراوریی اپل متصل خواهد شد. نگاهی به طرح های ارائه شده در این پتنت هم این حلقه را در کنار لوازم جانبی مانند قلم اپل Pencil نشان می دهد.

با وجود مطرح شدن این اطلاعات توسط اپل در این پتنت، اما باید بگوییم که اپل اطلاعات بیشتری را در این پتنت منتشر ننموده است. در واقع اطلاعات منتشر شده در این پتنت بیشتر بر روی پردازنده به کار رفته در این حلقه و سنسور های SMI تمرکز دارند. همچنین ممکن است که اپل به جای حلقه از شکل دیگری برای قرار دادن این سنسور ها و ساخت این محصول استفاده کند.

  • اپل از کارمند سابق خود به اتهام افشای اسرار تجاری شکایت کرد

منبع: Phone Arena

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6732

به "حلقه اسرارآمیز اپل در پتنت جدیدی دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حلقه اسرارآمیز اپل در پتنت جدیدی دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید