حاجی میرزایی: دسترسی آزاد به اطلاعات از حقوق اساسی مردم است

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی بر دسترسی آزاد به اطلاعات و اطلاع یابی و اطلاع رسانی صحیح، صریح و سریع به عنوان حقوق اساسی مردم تاکید کرد.

حاجی میرزایی: دسترسی آزاد به اطلاعات از حقوق اساسی مردم است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

بیست و هفتم اردیبهشت، که در گاهشمار میهن عزیزمان، مزیّن است به روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، در حقیقت بهانه ای پربها و مجالی ارجمند برای به خاطر آوری خدمات خطیر خادمان عرصه وسیع ارتباطات و روابط عمومی است.

نیم نگاهی مدقّقانه به تحوّلات پردامنه و پرشتاب در حیطه ارتباطات و فناوری ما را به این مهم می رساند که تحقّق غایی ترین هدفِ روابط عمومی، یعنی اقناع مخاطب که بی گمان از طریق انجام جامع و جاذب اموری چون افکارپژوهی، سنجش نگرش، نیازسنجی و... محقق می شود، در گرو تسلّط به سواد رسانه ای مبتنی بر تحوّلات و انتظارات روز و متّکی به علوم و فنون نوین از سویی و تجهیز به زیرساخت های مغزافزاری و سخت افزاری امروزین از سوی دیگر است.

لذا با عنایت به این اصل اساسی که تعادل و تعالی یک سازمان منوط به ایجاد و حفظ امید و اعتماد در ذی نفعان، آن سازمان است، طراحی و اجرای الگوهای جدید ارتباطی متناسب با عناصر اصلی تعلیم و تربیت، یعنی مدرسه، معلم و دانش آموز، به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر، باید مجدّانه در سیاستگذاری، مشخص راهبرد و برنامه ریزی های نهاد روابط عمومی در آموزش و پرورش، مدّ نظر قرار گیرد.

وزارت آموزش و پرورش به عنوان سترگ ترین نهاد فرهنگی و فرهنگساز کشور که رسالت سنگین تعلیم و تربیت بیش از پانزده و نیم میلیون دانش آموز را بر عهده دارد، به لحاظ کمّی، با بیشترین و به لحاظ کیفی، با حسّاس ترین مخاطب فعالِ فراگیر در عالی ترین سطح تعامل، یعنی یاددهی و یادگیری روبروست. از این رو با درک کامل از نقش شگرف ارتباط در تسهیل و تسریع فرایند تحقق هدف اعلای آموزش و پرورش، یعنی تربیت انسان، ضمن ارزش نهادن به این مهم، در راستای بهره مندی از شیوه های نوین ارتباطی در فرآیند آموزش، آن هم در شرایط سخت شیوع کرونا، گام در جهت سخت طراحی و ساخت شبکه آموزشی دانش آموز نهاد و با بهره جستن از ظرفیت های سازمانی و فراسازمانی، نرم افزار کاربردی شاد را به عنوان بزرگ ترین بستر آموزش مجازی کشور، در آستانه شروع و شیوع کرونا، تقدیم مشتاقان تعلیم و تربیت نمود.

این جانب به عنوان خادم ملّت بزرگ ایران، مسرورانه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به اهالی فهیم و فکور این حوزه، به ویژه همکاران خدوم خود در روابط عمومی آموزش و پرورش تبریک و تهنیت می گویم و از درگاه خداوند کلیم برای یکایک تلاشگران جریان دسترسی آزاد به اطلاعات و نیز اطلاع یابی و اطلاع رسانی صحیح، صریح و سریع که از حقوق اساسی مردم می باشد، تمنّای سلامت، سعادت و موفقیت بیش از پیش دارم.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7213

به "حاجی میرزایی: دسترسی آزاد به اطلاعات از حقوق اساسی مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی میرزایی: دسترسی آزاد به اطلاعات از حقوق اساسی مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید