تهدید وزرای کابینه انگلیس به استعفای دسته جمعی

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، روزنامه ساندی تلگراف در مطلب امروز خود از تصمیم وزرای محافظه کار کابینه لندن برای استعفای دسته جمعی درصورت اجبار انگلیس به شرکت در انتخابات پارلمانی اروپا و تمدید عضویت در اتحادیه اروپا بیش از بازه زمانی مورد نظر آنها اطلاع داد.

تهدید وزرای کابینه انگلیس به استعفای دسته جمعی

درحالیکه سومین روز از مذاکرات میان ترزا می نخست وزیر انگلیس و رهبران حزب اپوزیسیون کارگر بدون نتیجه سرانجام یافت، وزرای وابسته به توری (حزب متبوع می) به وی هشدار دادند اگر زیربار توافقی برود که به مشارکت انگلیس در انتخابات مجلسی اروپا منجر گردد، همگی به او پشت خواهند کرد.

این در حالی است که می دیروز شنبه به ناکامی راهبردهای پیشنهادی خود برای جلب موافقت مجلس با توافق برگزیت اذعان و تاکید نمود که در آینده نزدیک نیز به تحقق این امر امیدی ندارد.

با این حال، وی اعتراف کرد که چاره ای جز توسل مجدد به مجلس عوام ندارد چراکه تأخیر بیشتر ممکن است راه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را برای همواره سد کند.

این احتمال وجود دارد که می برای جلب نظر حزب اپوزیسیون، توافق گمرکی با اتحادیه اروپا را به قانون تبدیل کند که این کار مستلزم بازنویسی لایحه برگزیت است.

روز آدینه، می از دونالد توسک رئیس کمیسیون اروپا خواست که تاریخ خروج انگلیس را تا 30 ژوئن (9 تیر) به تعویق بیندازد.

این در حالی است که توسک پیشنهاد داده برگزیت به مدت یک سال به تعویق بیفتد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 327

به "تهدید وزرای کابینه انگلیس به استعفای دسته جمعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید وزرای کابینه انگلیس به استعفای دسته جمعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید