تظاهر کنید در اداره کار می کنید تا بهره وری کار در خانه شما بیشتر شود

به گزارش پرسینا بلاگ، در دهه های اخیر، متقاضیان کار در خانه بیشتر شده است. هم کارفرمایان و هم جوانان تمایل زیادی دارند کارها را به درون خانه ها بکشند و کمتر از خانه بیرون بروند.

تظاهر کنید در اداره کار می کنید تا بهره وری کار در خانه شما بیشتر شود

کار در خانه با تمام مزایا، آزادی عمل، صرفه جویی های اقتصادی و زمانی دارای معایبی هم هست. اگر کار را جدی نگیرید و محیط خانه را به محیط کار تبدیل نکنید؛ بهره وری بسیار پایینی خواهید داشت و شاید عملا هیچ کاری نکنید و فقط زمان از دست برود.

ترفندهای زیادی هست که به افرادی که در خانه کار می کنند؛ کمک خواهد کرد موانع و محدودیت های کار در خانه را پشت سر گذاشته و بتوانند بهتر از دفتر کارشان یا اداره ها کار کنند. یکی از این ترفندها، داشتن ذهنیت کار در بیرون از خانه است.

شما باید تظاهر کنید بیرون از خانه کار می کنید. هم از نظر ذهنی و هم از نظر محیطی این طور وانمود کنید که یک کار رسمی و جدی دارید و هر روز صبح باید سروقت آن جا حاضر شده و با جدیت کارتان را انجام دهید. فقط در این صورت است که می توانید کارها و پروژه های بیشتری در خانه بگیرید و هر روز پیروز تر شوید.

برای داشتن ذهنیت کار در بیرون از خانه یا تظاهرسازی به کار در اداره باید چند اقدام انجام دهید:

رفت و آمد کنید

اگرچه هرگز بیرون نرفتن از خانه و پوشیدن لباس های راحت ایده ای خوبی برای ساعت های کار بیشتر است ولی بهره وری شما را کاهش می دهد.

بهتر است لباس رسمی بپوشید و چند برنامه بیرون از خانه برای خودتان تنظیم کنید. مثلا، صبح زود برای پیاده روی 15 الی 30 دقیقه از خانه بیرون بزنید. قرارهای کاری خود را در رستوران، کافی شاپ، محیط های کاری و اداری تنظیم کنید تا مجبور شوید از خانه بیرون زده و کمی با محیط کار خانگی خود فاصله بگیرید.

اگر یک سره از صبح تا غروب یا آخر شب کار می کنید؛ بهتر است بعدازظهر برای خرید، پیگیری یک کار خانه، بیرون بردن حیوان خانگی، رسیدگی به برخی پروژه ها و غیره از خانه بیرون زده و بعد از یکی دو ساعت دوباره پای میزکارتان بنشینید.

یک فضای اداری اختصاصی بسازید

خیلی مهم است میزکار شما در خانه کجا است و چقدر ایده آل تان است. اگرچه شاید به یک میزکار یا فضای کاری کامل نیازی ندارید ولی بهتر است کمی محیط و میزکار را شبیه به اداره و دفتر کار کنید.

این گونه هم خانواده برای این فضای کار احترام و مرز قائل شده و مزاحم شما نمی شوند و هم شما از نظر ذهنیتی باور می کنید در حال انجام کارهای رسمی و جدی هستید.

میزکار شما باید گوشه ای خلوت و دنج از محیط خانه باشد که کمترین رفت و آمد، سروصدا، شلوغی و مزاحمت دیگران را در پی دارد. معمولا، قرار دادن میزکار یا انتخاب فضای کار در وسط آشپزخانه، سالن نشیمن و اتاق خواب ایده جالبی نیست و شما را با مسائل و محدودیت هایی روبرو می کند.

وانمود کنید خانه نیستید

مهم ترین ترفند برای پیروزیت کار در خانه، باور این موضوع است که اکنون در محل کار هستید و نباید سراغ ماشین لباسشویی، تلویزیون، شستن ظرف ها، پاسخ دادن به زنگ ها و تلفن ها بروید.

اگر در خانه با دیگران زندگی می کنید یا افراد دیگری هم در طول روز همراه شما هستند؛ باید این ذهنیت را پیدا کنند که وقتی پشت میزکار خود می نشینید؛ یعنی سرکار هستید و بیرون از خانه! بنابراین صحبت کردن با شما، واگذار کردن یک کار به شما یا آمدن به سراغ تان برای نشان دادن یک عکس و ویدیو در اینستاگرام به کارتان ضربه می زند.

افت کار در خانه این است که دیگران تصور کنید همیشه داوطلب اتفاق های غیرمنتظره هستید. دخترتان زودتر تعطیل شده و همسرتان انتظار داشته باشد بروید و از مدرسه او را برگردانید. همسایه تان اسباب کشی دارد و زنگ خانه شما را بزند. مادرتان درخواست یک خرید کوچک بکند یا اینکه تا اعضای خانواده برگردند؛ شما غذا را هم گرم کرده باشید.

البته، انجام این کارهای کوچک در اوقات استراحت چندان بد هم نیست و باعث سرگرم شدن، در رفتن خستگی و فرار از یکنواختی کار در خانه می شود ولی مهم آن ذهنیت کار در بیرون از خانه است که باید هم شما و هم دیگران پیدا کرده باشند.

منبع

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2420

به "تظاهر کنید در اداره کار می کنید تا بهره وری کار در خانه شما بیشتر شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهر کنید در اداره کار می کنید تا بهره وری کار در خانه شما بیشتر شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید