تظاهرات مردم الجزائر با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش پرسینا بلاگ، هزاران نفر از مردم الجزائر در سی وهشتمین جمعه متوالی تظاهرات کرده و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.

تظاهرات مردم الجزائر با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هزاران نفر از مردم الجزائر روز جمعه(دیروز) با برگزاری تظاهراتی در پایتخت این کشور و دیگر شهرهای آن مخالفت خود با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کردند.

روزنامه الخبر الجزائر نوشت که با وجود شرایط نامساعد جوی، تظاهرات گسترده مردمی در پایتخت الجزائر و شهرهای بجایه، البویره، تیبازه، الشلف، البلیده، مستغانم،بسکره، تیزی وزو، سیدی بلعباس و قسنطینه برگزار گشت.

تظاهرات کنندگان در پایتخت الجزائر تصاویر فعالان سیاسی بازداشت شده به ویژه کریم طابو، سیمر بلعربی و فضیل بوماله را در دست داشتند و با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی خضر بورقعه معارض الجزائری شدند که اخیرا به دلیل وخامت حالش از زندان به بیمارستان مصطفی پاشا منتقل شده است.

این تظاهرات ها در حالی برگزار گشت که روز چهارشنبه گذشته قاید صالح فرمانده ارتش الجزائر درباره تلاش برخی گروه ها جهت بی اعتماد کردن ملت به ارتش با سر دادن شعارهایی مانند دولت مدنی نه دولت نظامی در تظاهرات ها، هشدار داد.

انتخابات ریاست جمهوری الجزائر که نخستین انتخابات پس از کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق از قدرت است، 12 دسامبر (21 آذر) برگزار خواهد شد.

صلاحیت پنج تن از نامزدهای انتخابات که همگی از عناصر دوره بوتفلیقه هستند، تأیید شده است.

دو نفر از این نامزدها به نام های عبدالمجید تبون و علی بن فلیس نخست وزیران سابق دوره بوتفلیقه هستند و سه نفر دیگر نیز عبارتند از : عزالدین میهوبی دبیرکل التجمع الوطنی الدیمقراطی و وزیر پیشین فرهنگ، عبدالعزیز بلعید رئیس جبهه المستقبل و عبدالقادر بن قرینه رئیس جنبش البناء الوطنی.

م

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2368

به "تظاهرات مردم الجزائر با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات مردم الجزائر با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید