تصویب سند جدید برای سیاست های اشتغال فارغ التحصیلان

به گزارش پرسینا بلاگ، دبیر شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور از تصویب سند سیاست های اشتغال دانش آموختگان خبر داد.

تصویب سند جدید برای سیاست های اشتغال فارغ التحصیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور کبگانیان دبیر شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جلسه 122 شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اعلام این خبر گفت: اعطای مجوزهای مشاغل حرفه ای، تشویق نهادهای عمومی غیردولتی به کارآفرینی و افزایش کارآمدی کارآموزی ها و مبحث افزایش فرهنگ عمومی اشتغال از مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی نهایی قرار گرفت.

دکتر کبگانیان با اشاره به ماده 6 این سند راجع به اعطای مجوزهای مشاغل حرفه ای، گفت: در زمینه اعطای مجوز مشاغل حرفه ای برخی ناهماهنگی هایی وجود دارد که قرار شد یک بازنگری روی این مسئله صورت گیرد.

وی با اشاره به موضوع افزایش کارآمدی کارآموزی ها، افزود: می دانیم که کارآموزی ها دوره های مهمی در دانشگاه ها هستند اما در حال حاضر کارآمدی های لازم را ندارند و لذا از دستگاه های مختلف درخواست شد که روی موضوع افزایش کارآمدی کارآموزی ها حتماً طراحی خاص صورت گیرد و ظرف 6 ماه پیشنهاد اجرایی سازی ماده 6 این سند ارائه شود.

دبیر شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: مبحث فرهنگ عمومی اشتغال نیز از مواردی بود که در این جلسه پیشنهاد شد و به عنوان ماده 7 این سند در نظر گرفته شد.

وی افزود: در این جلسه پیشنهاد شد دستگاه هایی مثل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما با همکاری شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح افزایش فرهنگ عمومی اشتغال برای دانش آموختگان را طراحی کنند.

دکتر کبگانیان ادامه داد: موضوع ماده 8 این سند نظارت و ارزیابی بود که مسئولیت آن برعهده ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خواهد بود تا گزارش سالانه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1621

به "تصویب سند جدید برای سیاست های اشتغال فارغ التحصیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب سند جدید برای سیاست های اشتغال فارغ التحصیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید