ترامپ فرمان ممنوعیت موقت ورود مهاجران به آمریکا را امضا کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، رییس جمهوری آمریکا فرمانی را امضا کرد که به موجب آن صدور ویزای مهاجرت به این کشور را به حالت تعلیق در می آورد.

ترامپ فرمان ممنوعیت موقت ورود مهاجران به آمریکا را امضا کرد

تارنمای خبری هیل بامداد پنجشنبه گزارش داد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود درباره شیوع کرونا، از امضای فرمانی اجرایی اطلاع داد که صدور مدارک اقامت برای مهاجران را موقتا ممنوع می نماید.

ترامپ گفت: برای محافظت از کارگران آمریکایی، فرمانی اجرایی را امضا کردم که مهاجرت به ایالات متحده را به صورت موقت به حالت تعلیق درمی آورد... این کار وجود شغل برای هر آمریکایی را در هنگام بازگشایی اقتصاد تضمین نموده و منابع بهداشتی را برای بیماران آمریکایی حفظ می نماید.

این فرمان که بلافاصله پس از اعلام ترامپ ابلاغ شد، شامل کسانی می گردد که خواستار اقامت دایم در آمریکا هستند و به مدت 60 روز اجرا خواهد شد و پس از آن مورد بازنگری و احتمالا تمدید قرار خواهد گرفت.

فرمان جدید مهاجرتی ترامپ شامل کسانی می گردد که خواستار اقامت در آمریکا هستند اما در هنگام صدور این فرمان در بیرون از این کشور به سر می برند.

به نوشته هیل، بعضی افراد از جمله کارکنان بخش درمان و همسران یا فرزندان شهروندان آمریکا از این فرمان مستثنی شده اند؛ با توجه به اینکه بیشترین کسانی که خواستار اقامت در آمریکا هستند از این دسته افرادند، بزرگترین ضربه از این فرمان به کسانی وارد می گردد که با دعوت به کار قصد مهاجرت به این کشور را دارند.

ترامپ که تا چندی پیش هرگونه سرایت ویروس کرونا به خاک آمریکا را به شدت رد می کرد، اکنون از سوی بسیاری از کارشناسان، ناظران و سیاستمداران آمریکایی به اهمال در برخورد با بحران به بار آمده از شیوع این ویروس متهم شده است.

رییس جمهوری آمریکا اکنون در حالی خواستار بازگشایی مالی کشور و ازسرگیری فعالیت ها است که بسیاری از ایالات درباره بازگشت زودهنگام فعالیت های عادی هشدار داده و خواستار تداوم محدودیت های اعمال شده اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به بیش از دو میلیون و 630 هزار نفر رسیده و از این تعداد 184 هزار و 217 نفر جان باخته اند.

آمریکا نیز با نزدیک به 850 هزار مبتلا به ویروس کرونا و بالغ بر 47 هزار و 677 جان باخته، حدود یک سوم مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا را به خود اختصاص داده است. ،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4370

به "ترامپ فرمان ممنوعیت موقت ورود مهاجران به آمریکا را امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ فرمان ممنوعیت موقت ورود مهاجران به آمریکا را امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید