تداوم جریان زاینده رود

به گزارش پرسینا بلاگ، دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان از جریان زاینده رود برای تخصیص حقابه کشاورزان اصفهانی جهت کشت صیفی در تابستان سال جاری اطلاع داد.

تداوم جریان زاینده رود

اسفندیار امینی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در مورد نتایج امروز نوزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده رود که در وزارت نیرو برگزار گردید، اظهار کرد: براساس صحبت ها و جمع بندی جلسه امروز قرار شد آب جهت کشت صیفی جات در تابستان به کشاورزان حقابه دار اصفهان تخصیص یابد.

وی اضافه نمود: در این جلسه مقرر شد حقابه صیفی کاری کشاورزان و باغات حوضه زاینده رود به میزان 350 تا 360 میلیون مترمکعب با رعایت نیازهای شرب و صنعت و هم چنین رعایت اطمینان کشت پاییزه در سال آبی آینده از سد زاینده رود رهاسازی گردد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان گفت: قرار شد نحوه زمان بندی و توزیع آب در کمیته 15 نفره صنف کشاورزی شهرهای حوضه زاینده رود با حضور نمایندگان جهادکشاورزی و آب منطقه ای تعیین گردد.

وی تاکید نمود: خوشبختانه جلسه امروز نتیجه مطلوبی برای کشاورزان حقابه دار به همراه داشت و هم چنین مقرر شد 450 میلیون مترمکعب برای کشت پاییزه 99-98 تخصیص یابد.

به گزارش خبرنگاران، استانداری اصفهان نیز با تایید این موضوع اعلام نمود که در جلسه شورای سازگاری با کم آبی که امروز با حضور استاندار اصفهان در تهران برگزار گردید، رهاسازی آب برای کشت بهاره کشاورزان با رعایت خط قرمز حجم آب و نگه داشت کشت پاییزه، به تصویب رسید.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 721

به "تداوم جریان زاینده رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم جریان زاینده رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید